نوشته شده توسط : محبوبه

​قرنطینه خانگی چیست و چه تفاوتی با ایزوله کردن دارد؟

قرنطینه خانگی دارای قوانینی است که حتما باید رعایت کنید. در این مطلب به بررسی چگونگی انجام آن و همچنین تفاوتش با ایزوله کردن می‌پردازیم.

 

تور گرجستان

تور دبی

تور زمینی باکو

تور وان

تور باکو
تور استانبول  

 

 

 

ویروس کرونا جدید با نام علمی SARS-COV-2 که سبب بیماری کووید 19 می‌شود، هنوز ناشناخته است. به همین دلیل توصیه شده حتی در صورت داشتن علائمی شبیه به سرماخوردگی، خود را برای چند روز قرنطینه کنید. قرنطینه خانگی دارای یک سری قوانین و اصول بوده و تنها در صورت رعایت آن‌ها، نتایج موفقیت‌آمیز و موثری خواهید داشت.

 

نکته اینجاست که در کنار قرنطینه، اصطلاح دیگری با نام ایزوله کردن نیز وجود دارد. بسیاری از افراد تفاوت بین این دو را نمی‌دانند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای کمک به مبارزه با این بیماری تنفسی مرگبار، اطلاعات عمومی خود را افزایش داده و مخصوصا شیوه صحیح قرنطینه خانگی و همچنین ایزوله کردن را یاد بگیرید.

 

محققان عقیده دارند ویروس کرونا، در برخی افراد خود را شبیه به یک بیماری سرماخوردگی ساده نشان می‌دهد. این موضوع شاید به نظر خوشحال‌کننده به نظر برسد، اما از یک دیدگاه بسیار خطرناک است. برخی افراد، علائم ضعیفی مثل یک آنفلوآنزا ساده یا حتی سرماخوردگی از خود بروز می‌دهند، اما در صورت انتقال ویروس به بدن فردی دیگر، وی را به کام مرگ خواهند کشاند. سیستم دفاعی هر بدن وضعیت متفاوتی داشته و از طرفی کروناویروس در بدن هر میزبان، رفتار متفاوتی خواهد داشت.

 

به همین دلیل هیچ جایی برای ریسک کردن وجود ندارد. در صورتی که جان عزیزانتان را دوست دارید، در صورت داشتن کوچکترین علائم از بیماری باید خود را قرنطینه خانگی کنید. تصور نکنید یک مبتلا به کووید 19 لزوما دارای سرفه، تنگی نفس و تب است. برخی بیماران حتی با آبریزش بینی، خارش گلو و دیگر علائم سرماخوردگی مواجه شده‌اند. البته این موضوع خوشحال‌کننده است، اما هیچ تضمینی برای رفتار مشابه ویروس در بدن پدر، مادر، خواهر و برادر، دوستان و همکاران شما وجود ندارد.

 

قرنطینه خانگی

 

به همین دلیل تاکید می‌کنیم تفاون قرنطینه خانگی و ایزوله کردن را یاد گرفته و به خوبی نحوه انجام هر دو را بیاموزید. در صورت داشتن علائمی شبیه به سرماخوردگی، سریعا این راهکارها را دنبال کنید.

 

فرق بین ایزوله کردن و قرنطینه خانگی

وقتی به خاطر داشتن نشانه‌هایی از بیماری، که در مطلبی به طور مفصل آن را بررسی کردیم، خود را بیمار تصور کردید، عملی که به منظور جداسازی خود از بقیه انجام می‌دهید، در واقع ایزوله کردن نام دارد. گفتنی است برای پی بردن به علائم این بیماری تنفسی مرگبار می‌توانید روی لینک ابتدای مطلب با عنوان «ویروس کرونا» کلیک کنید. در این مطلب به طور مفصل، از همه ابعاد، به بررسی کروناویروس جدید پرداختیم.

 

در آن سو، منظور از قرنطینه جداسازی افراد دارای ریسک مبتلا شدن به بیماری محسوب می‌شود. ارزیابی‌های دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز مشخص کرد به طور متوسط، دوره نهفتگی کروناویروس نوظهور، 5.5 روز است، هر چند گزارش‌هایی مبنی بر دوره کمون 14 و حتی 28 روزه نیز شنیده می‌شود! منظور از دوره نهفتگی، فاصله زمانی بین ورود ویروس به بدن تا ظهور نشانه‌های بیماری حاصل از آن است.

 

وقتی یک فرد از نظر ابتلا به کووید 19 پرریسک شناخته شد، به اندازه دوره نهفتگی، وی را قرنطینه می‌کنند. حال این قرنطینه می‌تواند خانگی یا داخل بیمارستان باشد. هدف از این کار، اطمینان از بیمار نبودن وی است. به منظور اطمینان، برای بیماری کووید 19، دوره قرنطینه دو هفته‌‌ای در نظر گرفته شد.

 

قرنطینه خانگی

 

به عنوان نمونه‌ای از افراد پرریسک به منظور درک بهتر، باید به مسافران برگشته از شهر ووهان چین، کانون شیوع ویروس کرونا 2020، یا اعضای خانواده یک مبتلای قطعی به بیماریاشاره کرد. آن‌ها به اندازه حداکثر مدت دوران نهفتگی یعنی دو هفته در محلی جداگانه نگه داشته می‌شوند تا از سلامتشان اطمینان حاصل شود.

 

اما وقتی بیمار بودن یک فرد از روش‌های مختلف همچون گرفتن آزمایش به اثبات رسید، باید وی را ایزوله کرد، یعنی از بقیه دور نگه داشت. مدت زمان قرنطینه، به اندازه حداکثر دوران کمون ویروس کرونا یعنی 14 روز است، اما ایزوله کردن، تا زمان بهبود پیدا کردن بیمار و مخصوصا منفی شدن تست‌های وی، ادامه پیدا خواهد کرد. به عبارتی برای دوران ایزولگی نمی‌توان مدت زمان مشخصی از قبل تعیین کرد.

 

هر کشور روال متفاوتی برای خارج کردن بیماران از حالت ایزوله دارد. به عنوان مثال در کشور چین، وقتی یک بیمار بهبود پیدا کرد و دیگر نشانه‌ای از بیمار بروز نداد، در صورت منفی شدن تست کرونا وی برای دو روز پیاپی، مرخص خواهد شد.

 

روش ایزوله کردن

با توجه به شرایط بحرانی کنونی، بهتر است در هر دو حالت قرنطینگی و ایزولگی موارد زیر را رعایت کنید. در حالت قرنطینه خانگی نیز به صرف تصور به بیمار بودنتان، خود را دور از بقیه نگه خواهید داشت، به همین دلیل همچنان باید برای حفظ سلامت خود و بقیه به نکات بهداشتی توجه کنید.

 

قرنطینه خانگی

 

اکنون در صورتی که تست کرونا فردی مثبت شد، در صورت عدم نیاز به مراقبت‌های ویژه و بستری شدن، وی را به منزل فرستاده و تقاضا می‌کنند تا خود را ایزوله کند. البته در اصطلاحا عامیانه، از وی درخواست خواهد شد تا خود را قرنطینه نگه دارد!

 

دور ماندن از بقیه

رفت و آمدتان در منزل را محدود کرده و در یک اتاق که بقیه تردد ندارند، استراحت کنید. در صورت ممکن سرویس بهداشتی و حمامتان را نیز از بقیه جدا کنید. در قسمت‌هایی که شما رفت و آمد می‌کنید، باید سیستم تهویه مطبوع قوی وجود داشته باشد.

 

دور شدن از حیوانات خانگی

ابتدا تصور می‌شد حیواناتی نظیر سگ و گربه به کووید 19 مبتلا نمی‌شوند، اما تا امروز چند گزارش درباره آلوده شدن حیوانات خانگی به ویروس کرونا منتشر شده است. در صورت اجبار برای ارتباط با آن‌ها حتما در زمان نزدیک شدن ماسک روی صورت داشته و برای لمس بدن، از دستکش استفاده کنید.

 

عدم پذیرش مهمان و پایبندی به قرنطینه خانگی

هیچ فرد مهمانی را به منزل دعوت نکنید. در زمان ایزوله کردن، که بیماری شما به اثبات رسیده است، حتی بهتر است در صورت ممکن سایر افراد منزل از آن خارج شده و تا زمان بهبودی در مکان دیگری حضور داشته باشند.

 

وجدان خود را قاضی کرده و مخصوصا در زمان اطمینان از مبتلا بودن به بیماری، هرگز قوانین ایزولگی را دور نزنید؛ هرگز نباید از منزل خارج شده و در اجتماع تردد کنید. ویروسی که در شما یک بیماری خفیف ایجاد کرده، می‌تواند عامل مرگ افراد دیگر باشد.

 

عدم مراجعه بی‌مورد به بیمارستان

ارزیابی وزارت بهداشت ایران نشان داد نزدیک به 40 درصد موارد ابتلا داخل بیمارستان‌ها رخ می‌دهند. افرادی با تصور ابتلا به کرونا، در حالی که یک آنفلوآنزا یا سرماخوردگی ساده دارند، وارد محیط آلوده بیمارستان شده و در آن جا شک خود را به یقین تبدیل می‌کنند! در صورت عدم بروز تب، سرفه‌های خشک و خسته‌کننده به صورت پیاپی و مخصوصا نفس تنگی، از رفتن به بیمارستان خودداری کنید.

 

استفاده از ماسک

برای افراد بیمار استفاده از ماسک ضروری است. به این ترتیب حین حرف زدن، عطسه یا سرفه ذرات حاوی ویروس از دهانشان به بیرون پرتاب نشده و بقیه را آلوده نخواهند کرد. در زمان عطسه یا سرفه حتما دستمالی جلوی دهان و بینی خود گرفته و سپس آن را مستقیم در یک سطح در بسته بیندازید. به طور مرتب دست‌هایتان را شستشو بدهید تا بعد از مبارزه بدن با ویروس کرونا‌، آن‌ها را مجددا وارد بدن خود نکنید.

 

مجزا کردن وسایل در منزل

لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال و دیگر لوازمتان را باید از از سایر اهالی منزل جدا کنید. اگر امکان جدا کردن سرویس بهداشتی وجود ندارد، حداقل از حوله متفاوتی استفاده کنید. بعد از هر مرتبه استفاده از لوازم شخصی‌تان، آن‌ها را با دقت ضدعفونی‌ کنید. میز مطالعه، لپ تاپ، گوشی هوشمند، کتابخانه و هر سطحی که امکان نشستن ذرات حاوی ویروس روی آن وجود دارد را هر روز ضدعفونی کنید.

https://bisungasht.com/mag/home-quarantine/



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حقوق 7 ماهش را صرف مبارزه با کرونا کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حقوق هفت ماه خود را به مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داد. بیماری کووید 19 و ویروس عامل آن به سرعت در ترکیه در حال انتشار است.

تور باکو

تور گرجستان

تور وان

تور زمینی باکو

تور دبی

ترکیه از جمله کشورهایی است که دیرتر از سایر نقاط دنیا با ویروس کرونا درگیر شد، اما اکنون تعداد زیادی مبتلا دارد. با توجه به توریستی بودن ترکیه و بسته نشدن مرزهای آن تا چند هفته پیش، عدم گزارش هر گونه مبتلا به بیماری کووید 19 در این کشور برایمان تعجب‌آور بود، اما اکنون می‌بینیم  بیداد کرده و این کشور، در فهرست مناطق دارای بیشترین مبتلا به بیماری تنفسی جدید، در رده نهم قرار دارد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به همین دلیل تصمیم گرفت بیش از نیمی از حقوق یک سال خود به را مبارزه با ویروس کرونا اختصاص بدهد.

تور استانبول و دیگر شهرهای ترکیه اصلی‌ترین منبع در‌آمد ترکیه به شمار می‌روند. اکنون که صنعت گردشگری دچار رکود بی‌سابقه‌ای طی قرن اخیر شده‌، کشورهایی همچون ترکیه آسیب زیادی دیده‌اند. رئیس جمهور ترکیه چند روز پیش طی یک کنفرانس خبری از راه‌اندازی یک کمپین به نام «همدلی ملی» خبر داد و گفت شخصا در این کمپین حضور پیدا کرده و هفت ماه از حقوقش را به آن اهدا کرده است. نه تنها رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بلکه اعضای کابینه وی نیز در این کمپین شرکت کرده‌اند.

در مجموع نزدیک به 5 میلیون و 200 هزار لیر معادل 13 میلیارد تومان توسط اعضای دولت کنونی جمع‌آوری شد تا به منظور مقابله با ویروس کرونا در اختیار کمپین همدلی ملی قرار بگیرد. رجب طیب اروغان از همه نمایندگان مجلس، شهردارها و دیگر مسئولان دعوت کرد به این کمپین اضافه شده و به مبارزه با بیماری کووید 19 کمک کنند.

به نظر می‌رسد این کمپین کارایی بسیار خوبی در مبارزه با بیماری تنفسی جدید خواهد داشت. در همان روز برگزاری کنفرانس خبری، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد افراد خیر در مجموع نزدیک به 11 میلیون دلار به این کمپین کمک کرده‌اند، رقمی که 5 میلیون و 200 هزار لیر اهدایی توسط دولت در مقابل آن تقریبا هیچ است! 11 میلیون دلار در حال حاضر معادل 175 میلیارد تومان ارزش دارد.

https://bisungasht.com/mag/recep-tayyip-erdogan-donate-7-month/



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

معرفی خیابان نظامی باکو

خرید کردن یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به پایتخت آذربایجان است. خیابان نظامی باکو به عنوان یکی از قدیمی ترین خیابان های این شهر اکنون تبدیل به مکانی مملو از مراکز خرید و فروشگاه های لوکس شده است، به طوری که یکی از مقاصد اصلی مسافرانی است که بعد از سفر به شهر قصد خرید دارند.

 

 

همانطور که احتمال حدس زده‌اید، نام خیابان به شاعر پرآوازه قرن ششم یعنی نظامی گنجوی اشاره دارد. تاریخچه خیابان نظامی باکو به سال 1864 بازمیِ‌گردد، اما در گذشته، بسیار طولانی‌تر از آن چیزی بود که اکنون مشاهده می‌کنیم. در آن زمان، خیابان نظامی از غرب تا شرق شهر امتداد داشت.

 

 

اکنون این خیابان مملو از گران ترین اجناسی است که ممکن است در سراسر دنیا وجود داشته باشد! این خیابان از فروشگاه های مختلف، بانک ها و سفارتخانه کشورهای آلمان، هلند، نروژ و اتریش تشکیل می‌شود.

 

 

تاریخچه خیابان نظامی باکو

 

 

بعد از وقوع زلزله‌ای شدید در سال 1859، منطقه شامخای تخریب شد. دولت در زمانی که تصمیم به بازسازی منطقه گرفت تلاش کرد آن را به استان تبدیل کند و در ادامه نامش را باکو نهاد. به همین دلیل کاروانسراها و فروشگاه های زیادی در این منطقه ایجاد شده و شهر رفته رفته رونق گرفت. خیابان در ابتدا ترگوایا نام داشت، چون به عنوان مرکز تجاری شهر شناخته می‌شد. حتی برخی هنوز نیز آن را به همین نام می‌شناسند.

 

 

در سال 1925 نام آن به خیابان محمد فضولی به عنوان شاعری بزرگ تبدیل شد، اما این نام‌ گذاری نیز دوام نداشت، چرا که در سال 1939 و 1940 نام خیابان باز هم تغییر کرد. در نهایت در سال 1962 شاهد نام‌ گذاری آن تحت عنوان خیابان نظامی باکو بودیم.تور استانبول  

تور باکو

تور زمینی باکو

تور گرجستان

تور دبی

تور وان

این خیابان شهرتی جهانی داشته و از لحاظ لوکس بودن و معروفیت هم ردیف معروف ترین خیابان های نیویورک و پاریس است. درست است که با رفتن به خیابان نظامی باکو می‌توانید هر چیزی که مد نظر دارید را پیدا و خریداری کنید، اما نباید فراموش کنید بیشتر اجناس فروشگاه های واقع در این خیابان قیمت فوق العاده بالایی دارند. به طور مشابه، رستوران ها و هتل های آن نیز گران هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

کرونا در کدام کشورها بیشترین مبتلا و کشته را داشته است؟

ویروس کرونا در حال تاخت و تاز در سراسر دنیا است. در این مطلب متوجه خواهیم شد ویروس کرونا در کدام کشورها بیشترین و کمترین کشته و مبتلا را داشته و کدام مناطق در وضعیت بدتری قرار دارند.

 

 

 

ویروس کرونا متاسفانه روز به روز افراد بیشتری را از روی کره زمین حذف می‌کند. در صورت بی‌دقتی، این افراد عزیزان ما خواهند بود، پس بهتر است با وجود آزاردهنده به نظر رسیدن قرنطینه خانگی، دلتنگی برای سفر یا بیرون رفتن و همچنین تمایل برای تشکیل دورهمی با دوستان و عزیزان خود، برای حفظ سلامت خود و آن‌ها تا اطلاع ثانوی این فشار را تحمل کنیم، در غیر این صورت، مرگ تعداد بیشتری انسان، مخصوصا اگر عزیزان و اطرافیان ما باشند، فشار بیشتری، تا آخر عمر، روی وجودمان وارد خواهد کرد. در این مطلب می‌خواهیم متوجه شویم کرونا در کدام کشورها بیشترین مبتلا و کشته را داشته است.

 

وضعیت کرونا در کدام کشورها قرمزتر است؟

برخی کشورها همچون آمریکا و مخصوصا ترکیه، دیرتر از بقیه درگیر بیماری کووید 19 (نام انتخاب شده برای بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید) شدند، اما اکنون بیشتر از کشورهای درگیر با آن از ما‌ه‌ها قبل، مبتلا و کشته روی دستشان باقی مانده است.

 

در این مطلب تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف را بررسی می‌کنیم. از آن جایی که ویروس جدید به سراسر دنیا راه پیدا کرده است، فقط 20 کشوری که بیشترین میزان مبتلا را گزارش کرده‌اند ارزیابی می‌کنیم.

 

این مطلب به صورت مستمر به‌روزرسانی می‌شود. برای اطلاع از آخرین به روزرسانی می‌توانید به انتهای مطلب بروید. به وسیله مقایسه آخرین به‌روزرسانی با آپدیت قبلی متوجه خواهید شد در بازه زمانی بین آن‌ها، میزان مبتلایان و کشته شدگان بر اثر کروناویروس در کشورهای مختلف به چه میزان تغییر کرده است. رقم اول تعداد مبتلایان و رقم قرمز رنگ پشت سر آن، تعداد افراد درگذشته است.

 

 

به‌روزرسانی 13 فروردین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. آمریکا: 189,633 | 4,081
  2. ایتالیا: 105,792 | 12,482
  3. اسپانیا: 95,923 | 8,464
  4. چین: 82,308 | 3,316
  5. آلمان: 71,808 | 775
  6. فرانسه: 52,836 | 3,532
  7. ایران: 44,605 | 2,898
  8. انگلستان: 25,499 | 1,793
  9. سوئیس: 16,605 | 433
  10. ترکیه: 13,531 | 214
  11. بلژیک: 12,775 | 705
  12. هلند: 12,667 | 1,040
  13. اطریش: 10,298 | 128
  14. کره جنوبی: 9,887 | 165
  15. کانادا: 8,591 | 102
  16. پرتغال: 7,443 | 160
  17. برزیل: 5,812 | 202
  18. اسرائیل (رژیم صهونیستی): 5,597 | 21
  19. استرالیا: 4,862 | 19
  20. نروژ: 4,651 | 39

با در نظر گرفتن آمار در همه کشورهای دنیا، تا روز سیزدهم فروردین ماه ویروس کرونا 861,305 نفر را بیماری کرده و جان 42,365 هزار نفر را نیز گرفته است. در نظر داشته باشید بین تعداد مبتلایان و کشته شدگان تعادل وجود ندارد. ممکن است کشوری از نظر تعداد مبتلایان بالاتر از بقیه قرار بگیرد، اما تعداد کشته شده‌های آن به خاطر کووید 19 کمتر از کشورهای قرار گرفته پایین‌تر از آن باشد.

تور باکو

تور استانبول  

به‌روزرسانی 16 فروردین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. آمریکا: 277,953 | 7,152
  2. ایتالیا: 119,827 | 14,681
  3. اسپانیا: 119,199 | 11,198
  4. آلمان: 91,159 | 1,275
  5. چین: 82,518 | 3,330
  6. فرانسه: 65,202 | 6,520
  7. ایران: 53,183 | 3,294
  8. انگلستان: 38,690 | 3,611
  9. ترکیه: 20,921 | 425
  10. سوئیس: 19,606 | 591
  11. بلژیک: 16,770 | 1,143
  12. هلند: 15,821 | 1,492
  13. کانادا: 12,545 | 188
  14. اطریش: 11,524 | 168
  15. کره جنوبی: 10,156 | 177
  16. پرتغال: 9,886 | 246
  17. برزیل: 9,194 | 363
  18. اسرائیل (رژیم صهونیستی): 7,428 | 40
  19. سوئد: 6,131 | 358
  20. نروژ: 5,370 | 59

از سه روز پیش، کشورهای اسپانیا و مخصوصا فرانسه کشته‌های فراوانی گزارش کردند. تعداد کشته شدگان در فرانسه، طی سه روز اخیر، در کمال ناباوری حدودا دو برابر شد و از 3500 نفر به 6500 نفر رسید! نکته بسیار عجیب‌تر درباره آمار چین است. این کشور که در ابتدا کنون شیوع ویروس کرونا جدید بود، طی این سه روز فقط 15 کشته گزارش کرد.

تور گرجستان

وضعیت در ترکیه نیز نا به سامان است. تعداد مبتلایان در این کشور به یکباره جهش پیدا کرد و کشته شدگان آن نیز دو برابر شد. ترکیه خیلی دیر اولین موارد ابتلا به کووید 19 را گزارش کرد، اما اکنون در فهرست کشورهای درگیر با این بیماری، از نظر تعداد مبتلا در رده نهم قرار دارد.

تور زمینی باکو

ویروس کرونا سرکش رو به رو جلو حرکت کرده و روز به روز دست افراد بیشتری را از دنیا قطع می‌کند. بر اساس آخرین آمار رسمی که تا امروز همه کشورهای دنیا ثبت کرده‌اند، تعداد مبتلایان در کره زمین به 1 میلیون و 99 هزار نفر رسیده و حدود 59 هزار نفر در این بین جان خود را از دست داده‌اند. با در نظر گرفتن آمار موجود کنونی، می‌توان گفت نرخ مرگ و میر ناشی از کووید 19 چیزی حدود 18 درصد است! البته دانسته‌های محققان درباره این بیماری هنوز ناچیز بوده و به همین دلیل نمی‌توان با قطعیت درباره موارد مختلف مخصوصا نرخ مرگ و میر صحبت کرد.

https://bisungasht.com/mag/countries-coronavirus/



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

رتبه پاسپورت امارات متحده عربی سه پله دیگر بهبود پیدا کرد. اکنون رتبه این کشور در بین 25 کشوری که مالک قدرتمندترین پاسپورت ها هستند به 22 رسیده است. انتظار می‌رود با گذر زمان این رتبه همچنان بهبود پیدا کند.

 

 

 

در بین کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عرب نشین و همچنین کل کشورهای واقع در خاورمیانه و منطقه شمالی قاره آفریقا، اکنون امارات متحده عربی دارای بهترین رتبه از نظر قدرتمندی و توانمندی پاسپورت است. یعنی کشورهای دیگر ارزش خاصی برای دارندگان پاسپورت این کشور قائل هستند.

 

 

 

اکنون افرادی که پاسپورت امارات متحده عربی را در اختیار دارند می‌توانند به طور رایگان ویزای ورود به 138 کشور دنیا را دریافت کنند. این تعداد برای سنگاپور 162 کشور است. در بین 25 کشور مطرح شده، کره جنوبی و سنگاپور دارای بهترین رتبه از نظر قدرتمند پاسپورت هستند.

 

 

 

رتبه‌ های چهارم و پنجم به ترتیب در اختیار کشورهای انگلستان و ایالات متحده آمریکا قرار دارد. در دنباله آن‌ها شاهد کشورهای سوییس، ایرلند و کانادا هستیم. همانطور که گفتیم در کشورهای حوزه خلیج فارس، بهترین رتبه در اختیار امارات است. کشورهای بعدی این منطقه از نظر قدرت پاسپورت کویت و عربستان بوده و به ترتیب دارای رتبه های 49 و 60 هستند. همانطور که می‌بینید، رتبه آن‌ها با امارات فاصله فاحشی دارد.

 

 

 

فیلیپین و زامبیا در رتبه 68 قرار داشته و دارندگان پاسپورت آن‌ تنها می‌توانند به 63 کشور دنیا به راحتی سر بزنند. در ادامه هند و پاکستان قرار دارند که رتبه آن‌ها به ترتیب 74 و 95 است. تعداد کشورهایی که دارندگان پاسپورت این دو کشور می‌توانند به آن‌ها سفر کنند به ترتیب 57 و 30 است.

 

تور باکو

 

تور زمینی باکو

 

تور استانبول

 

تور گرجستان

 

تور دبی



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را در این مطلب خواهید شناخت. با شناخت بهترین غذا های دنیا از این پس می‌دانید در صورت سفر به هر نقطه‌ای از جهان، چه چیزی سفارش بدهید.

 

تور گرجستان

تور زمینی باکو

خوراک، پوشاک و مسکن سه نیاز اساسی انسان‌ها به شمار می‌روند. هر نیاز دیگر بعد از آن‌ها مطرح شده و در صورت نبود این سه مورد، انسان قادر به ادامه حیات نخواهد بود. نباید از اهمیت ترتیب صحیح آن‌ها چشم‌پوشی کرد! خوراک، مهمترین نیاز انسان محسوب شده و بدون آن قادر به ادامه حیات نیست. انسان‌ها بخش قابل توجهی از درآمدشان را خرج شکم کرده و خوردن غذاهای خوشمزه، تفریحی بسیار مهم برایشان محسوب می‌شود. به وسیله شناخت خوشمزه ترین غذاهای دنیا می‌توان این هزینه را بهتر خرج کرد!

 

در ایران، هر فرد عاشق یک غذای خاص است. ممکن است از رسیدن بوی قورمه سبزی، کرفس یا هر غذای دیگر به مشامتان از خود بی‌خود شده و بعد از هر مرتبه خوردن آن، غذای ایرانی محبوبتان را بهترین و خوشمزه ترین غذای دنیا خطاب کنید، اما واقعیت این است که در صورت حتی یک مرتبه امتحان برخی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا محبوب جدیدی پیدا خواهید کرد!

 

معرفی خوشمزه ترین غذاهای دنیا

با در نظر گرفتن تجربه توریست‌ها و گردشگرانی که کل دنیا را گشته‌ و غذاهای مختلف مرسوم در آن‌ها را امتحان کرده‌اند، در این مطلب به معرفی لذیذترین غذاهای دنیا می‌پردازیم. به وسیله آشنایی با این غذاها می‌دانید در صورت سفر به تور استانبول و تور باکو یا تور هر شهر دیگری در دنیا، باید در رستوران‌های آن شهر مستقیم به سراغ چه غذاهایی بروید. این مطلب به صورت مستمر به‌روزرسانی خواهد شد. اگر شما نیز نام غذای بسیار خوشمزه‌ای که در این لیست از قلم افتاده است را می‌شناسید، نام آن را در بخش کامنت‌ها ذکر کنید.

 

پارما هام (Parma Ham)، ایتالیا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا - پارما هام

 

در طرد و لذیذ بودن راسته گوسفندی هیچ شکی نیست. هر غذایی که با استفاده از آن درست شود، بی‌نظیر و بسیار خوشمزه خواهد بود. با این حال برخی ترکیب‌ها و غذاها که در آن‌ها از راسته گوسفندی استفاده می‌شود، به شکلی فضایی خوشمزه‌ تر هستند! در ایتالیا، یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که با راسته گوسفندی درست می‌شود، پارما هام است.

 

برای پخت آن راسته‌های گوسفندی از قلافی آهنی، لابه‌لای طالبی، آویزان شده و بعد از پاشیدن انواع ادویه‌های محلی، تفت داده می‌شوند. از اهمیت این ادویه‌های محلی در ایتالیا نباید غافل شد، به همین دلیل خوشمزگی پارما هام و قرارگیریش در زمره خوشمزه ترین غذاهای دنیا صرفا به خاطر ترکیب راسته گوسفندی و طالبی نبوده و بدون ادویه‌های مخصوص، دیگر خوشمزگی سابق را نخواهد داشت.

 

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ایتالیا یا مخصوصا حین رفتن به رستوران‌های ایتالیایی در ایران، ترکیه، تایلند یا آذربایجان و دیگر کشورها، حتما آن را امتحان کنید. اغلب، پارما هام را به عنوان یک وعده غذایی اصلی سرو نکرده و این غذا را در قالب انبوهی سالاد یا در قالب یک پیتزا در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

گُی کوون (Goi Cuon)، ویتنام

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

غذاهای تایلندی و ویتنامی زبان‌زده همه توریست‌ها هستند، به طوری که در تور تایلند یا ویتنام، یکی از بهترین تفریح‌ها، خوردن غذاهای متنوع در هر وعده غذایی است! پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شهرهای این دو کشور، بخش قابل توجهی از زمان و هزینه‌تان را به خوردن تخصیص بدهید! البته برخی غذاها را بهتر است هر روز تناول کنید. به عنوان نمونه باید به گُی کوون اشاره کرد که در قالب یک سری لقمه تهیه شده و به همین دلیل هر روز می‌توان آن را در قالب میان وعده تناول کرد.

 

مواد تشکیل‌دهنده گُی کوون نان محلی، گوشت کبابی به صورت تکه‌ تکه شده، میگو، برنج و سبزیجات معطر هستند. مواد اصلی که در بالا نام بردیم، در نان محلی پیچیده شده سپس در روغن زیتون تفت داده می‌شوند. این یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا بوده و حتما باید آن را تا پیش از سرد شدن میل کنید، وگرنه اصل لذت غذا را از دست خواهید داد!

 

شبیه به پارما هام که بدون استفاده از ادویه‌های معطر محلی دیگر طعم و مزه بسیار خوشمزه مورد انتظار را نخواهد داشت، گُی کوون نیز فقط در صورت پیچیده شدن در نان محلی معنی پیدا می‌کند! به همین دلیل با کمی پرس و جو، حرفه‌ای‌ترین رستوران‌ها در طبخ این غذا را پیدا کنید.

 

فتوچینی آلفردو (Fettuccine Alfredo)، ایتالیا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

تعداد قابل توجهی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا متعلق به ایتالیا هستند، به همین دلیل در سفر به شهرهای این کشور نیز نباید خوردن انواع غذا را از دست داد! با وجود تعدد غذاهای لذیذ ایتالیایی، فتو چینی آلفردو یکی از بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود. این غذا از رشته‌های نواری، نمک دریایی و گوشت ‌های کبابی تکه تکه شده تهیه می‌شود.

 

ترکیب کره و پنیر پارمزان در طبخ آن، عطر و طعمی وصف نشدنی به این غذا می‌دهد. نکته بسیار جالب درباره آن برخلاف تعداد زیادی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا طبخ سریع فتو چینی آلفردو است، به طوری که طی یک ربع آماده خواهد شد. به دو شکل می‌توان غذای نام برده را تهیه کرد. آشپزان، فتو چینی آلفردو  را به شکل خامه‌ای تهیه کرده یا به صورت کلاسیک و کاملا سنتی، روی میز قرار می‌دهند.

 

روتی پراتا (Roti Prata)، سنگاپور

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

روتی پراتا را باید یکی از خوشمزه ترین پنکیک‌های دنیا دانست. به خاطر تنوع مواد مغذی به کار رفته در تهیه آن، در کشور سنگاپور و مالزی، مردم به چشم یک وعده غذایی کامل به آن نگاه می‌کنند. با این حال اغلب افراد مخصوصا توریست‌ها ترجیح می‌دهند روتی پراتا را در صبحانه میل کنند. در پخت آن از انواع شربت استفاده شده و بعد از ترکیب مواد، تفت داده می‌شود. خوردن این نان بسیار مغذی و لذیذ در ابتدای صبح، شما را برای یک روز گشت و گذار شارژ خواهد کرد!

 

فاجیتا (Fajita)، مکزیک

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

فیله مرغ سوخاری به تنهایی جزو خوشمزه ترین غذاهای دنیا محسوب می‌شود! حال اگر بتوان با سلیقه مکزیکی آن را با موادی دیگر ترکیب و به شیوه‌ای متفاوت طبخ کرد، نتیجه فوق‌العاده خواهد بود. برای تهیه کردن فاجیتا، تکه‌های فیله مرغ سوخاری در کنار گوجه فرنگی تکه تکه شده قرار گرفته و با سبزیجات معطر، به همراه فلفل تند مکزیکی، لا به لای نان سنتی پیچیده می‌شوند. در ادامه آن‌ها را در فر قرار می‌دهند.

 

با وجود تعدد غذاهای مکزیکی، فاجیتا از جمله مواردی است که اغلب رستوران‌ها و اغذیه فروش‌ها در شهرهای مختلف کشور آن را طبخ می‌کنند. توریست‌ها با تماشای رنگ و لعاب فاجیتا، به آن علاقه‌مند خواهند شد. بعد از چشیدن غذا و زدن اولین گاز، علاقه‌تان به آن بیشتر می‌شود!

https://bisungasht.com/mag/most-delicious-foods/



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

ویروس کرونا در استانبول و دیگر شهرها مثل آنتالیا ، کوش آداسی ، بدرم ، وان ، مارماریس یا آنکارا رویت شده است. در حال حاضر، وضعیت کرونا در ترکیه چگونه است؟

تور زمینی باکو

تور زمینی استانبول

 تور استانبول لحظه آخری

تور باکو لحظه آخری  

ویروس کرونا تبدیل به تیتر اول رسانه‌های خبری زیادی شده است. بسیاری از کشورها، درهای خود را روی تعدادی دیگر از کشورها بسته‌اند! در چنین شرایطی آیا سفر به ترکیه ایمن است؟ وب سایت gisanddata.maps.arcgis.com به طور دقیق درباره آخرین وضعیت مبتلایان، کشته شدگان و بهبود یافتگان از بیماری جدید اطلاع‌رسانی می‌کند. بر اساس این آمار، ترکیه نیز از شر ویروس کرونا در امان نبوده و بیماری ناشی از آن، به کشور همسایه‌مان نیز راه پیدا کرده است.

 

 

با این حال سفر به ترکیه هرگز توصیه نمی‌شود. ما نباید تبدیل به ناقل ویروس کرونا در استانبول ترکیه شویم! در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، در خانه مانده و استراحت کنید. اگر علائمتان شدیدتر شد و سرفه‌های خشک نیز بروز کرد، لزوم این کار افزایش پیدا می‌کند. شباهت‌های زیادی بین کرونا ویروس جدید و آنفلوآنزا و سرماخوردگی تشخیص آن را دشوار کرده است، به همین دلیل نمی‌توان دقیق اظهار نظر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره علائم، راه‌های تشخیص، راه‌های پیشگیری و راه‌های رهایی یافتن از بیماری، به مطلب مربوط به ویروس کرونا که لینک آن در ابتدای مطلب قرار گرفته است مراجعه کنید.

 

البته نه تنها تور استانبول، بلکه همه تورهای مسافرتی در سراسر دنیا کنسل شده و فرودگاه‌های اغلب نقاط دنیا در حالت خاموش فرو رفته‌اند. بهتر است برای فراهم شدن مجدد امکان سفر به سراسر دنیا، اکنون در منزل بمانیم. تا زمانی که ما با کمک به یکدیگر، زنجیره انتقال را قطع نکنیم، وضعیت همینطور بدتر و بدتر خواهد شد.

 

متهم شدن ترکیه به پنهان‌کاری درباره انتشار کرونا

همانند دیگر کشورهای دنیا، سایه گرانی بر سر اقلام مختلف افتاده و مردم از شنیدن اخبار مربوط به شیوع سریع یک بیماری تنفسی جدید در کشورشان نگران هستند. کشورهای مختلف ترکیه را به پنهان‌کاری درباره کرونا متهم کرده‌اند. این کشور شدیدا به توریسم متکی بوده و هر روز هزاران نفر از سراسر دنیا به شهرهای مختلف آن وارد می‌شوند. با این حال تا هفته گذشته، حتی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در استانبول ترکیه یا دیگر شهرهای کشور گزارش نشد.

 

ترکیه روز یازدهم مارس (بیست و یکم اسفند) اولین مورد مبتلا به بیماری کووید 19 را گزارش کرد. یک روز بعد دومین نفر نیز یافت شد. نکته اینجاست که دولت به شدت وضعیت رسانه‌ها را کنترل کرده و تا چند روز پیش، نزدیک به بیست نفر را به اتهام شایعه‌پراکنی درباره وضعیت کرونا در ترکیه دستگیر کرده بود.

 

به‌روزرسانی 28 اسفند 1398

تا امروز بر اساس آمار رسمی، در سرتاسر ترکیه 98 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است. روز گذشته یعنی بیست و هفتم اسفند ماه، اولین فوتی به خاطر این ویروس مرگبار در ترکیه ثبت شد.

 

در زمان انتشار اولیه مطلب، مرزها هنوز بسته نشده و وضعیت کرونا در سرتاسر دنیا این گونه نبود. در حال حاضر بیماری کووید 19 با سرعتی بسیار بالا در حال گسترش در اروپا است و اسپانیا و مخصوصا ایتالیا را به شدت درگیر کرده است. در دو کشور نام برده، تعداد کشته‌ها تا امروز به ترتیب 600 نفر و 2500 نفر بوده است. این موضوع سبب شد ترکیه شهروندان خود را از کشورهای اروپایی، که اکنون تبدیل به کانون گسترش کرونا شده‌اند، برگردانده و محدودیت‌های شدیدی در رفت و آمدها اعمال کند.

 

اکنون هرگز زمان خوبی برای مسافرت نیست. بهتر است برای حفظ سلامت خود همه برنامه‌هایتان برای گردش کردن را کنار گذاشته و فقط در خانه بمانید. نه تنها سفر خارجی، بلکه کوتاه‌ترین سفر داخلی نیز نباید داشته باشید.

 

به‌روزرسانی 4 فروردین 1399

طی چند روز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه به یکباره جهش پیدا کرده و به 1236 نفر رسید. بر اساس اعلام وزارت بهداشت کشور ترکیه، از این تعداد 30 نفر جان باخته‌اند. با توجه به افزایش شدید تعداد مبتلایان به کووید 19 در ترکیه، این کشور یک سری قوانین وضع کرد.

 

به عنوان نمونه افراد سالمند حق خارج شدن از منزل را ندارند. طبق تصمیم وزارت کشور ترکیه، افراد با سن بالاتر از 65 سال نباید از منزل خارج شوند، در غیر این صورت جریمه خواهند شد. مبلغ جریمه برای آن‌ها 3150 لیر در نظر گرفته شده است. البته راهکارهایی برای برطرف کردن نیازهای سالمندان خارج از منزل تعبیه شده است. آن‌ها می‌توانند به وسیله تماس با شماره تلفن‌ 156 مشکلات خود را بیان کنند.

 

پلیس ترکیه بعد از گرفته شدن این تصمیم برای همکاری با وزارت کشور اعلام آمادگی کرد. نیروهای پلیس مایحتاج افراد معلول و ازکارافتاده و همچنین سالمندان را در منزل به آن‌ها تحویل می‌دهند. کافی است آن‌ها با اداره پلیس محل زندگی‌شان تماس تلفنی برقرار کرده و نیازشان را مطرح کنند.

 

به‌روزرسانی 8 فروردین 1399

در مقایسه با چهار روز قبل، تعداد مبتلایان به میزان زیادی افزایش پیدا کرد. اکنون بر اساس آمار رسمی، در کشور ترکیه 3630 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده و از بین آن‌ها، 75 نفر جانشان را از دست داده است. ترکیه که در ابتدا، در انتهای فهرست کشورهای درگیر با ویروس کرونا قرار داشت، اکنون به نیمه‌های لیست رسیده است.

 

به‌روزرسانی 13 فروردین 1399

آمریکا در ابتدا، تعداد بسیار کمی مبتلا به بیماری کووید 19 داشت، به همین دلیل نیز رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ، آن را جدی نگرفت. اما امروز می‌بینیم این کشور به تنهایی، حدود بیست درصد کل بیماران را به خود اختصاص داده است! امیدواریم چنین اتفاقی برای ترکیه رخ نداده و کشور همسایه و دوست ما بتواند اوضاع را کنترل کند، چرا که طی چند روز اخیر، آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به یکباره جهش پیدا کرد.

 

ترکیه که تا مدت‌ها اصلا در لیست کشورهای درگیر با ویروس کرونا نبود و حتی یک مورد ابتلا به این ویروس را نیز تا چند هفته پیش گزارش نکرد، اکنون به ابتدای فهرست رسیده است! در به‌روزرسانی قبلی در روز هشت فرردین اعلام کردیم ترکیه از انتهای فهرست دارندگان بیشترین مبتلا به کووید 19، به نیمه‌های آن رسیده است. پنج روز بعد، اکنون شاهد قرارگیری این کشور در بالای فهرست هستیم. ویروس کرونا در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه با سرعتی بالا در حال انتشار است، هر چند مردم در سراسر این کشور مخصوصا بزرگترین شهر آن، استانبول، به صورت داوطلبانه خود را قرنطینه خانگی کرده‌اند.

 

ویروس کرونا در استانبول ترکیه

 

اکنون در مجموع، 13 هزار و 500 مبتلا به کووید 19 در ترکیه گزارش شده است. از این تعداد 214 نفر جانشان را از دست داده‌اند. وزارت بهداشت ترکیه روز گذشته گفت در طول یک شبانه‌روز اخیر، بعد از آزمایش نزدیک به پانزده هزار نفر مشکوک به کروناویروس، آزمایش 2704 نفر آن‌ها مثبت شده است. در همین بازه زمانی، بیماری کووید 19 جان 46 نفر از ترک‌زبانان را در کشور همسایه‌مان گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

ترکیه در حال برگرداندن پناهجویان از مرزهای یونان است

برگرداندن پناهجویان از مرزهای یونان در دستور کار قرار گرفت. این اتفاق زمانی افتاد که پلیس مرزی یونان، با بدرفتاری و خشونت، از ورود آن‌ها به کشورهای اروپایی جلوگیری کرد.

تور گرجستان

تور زمینی تفلیس

تور باکو

تور زمینی باکو

تور وان

 

 

چندی پیش، عبور پناهجویان از مرکز ترکیه به سمت اروپا شدت گرفت. طی این اتفاق، طی مدتی کوتاه، چند صد هزار نفر از ادیرنه عبور کردند. مقصد این افراد، یونان، بلغارستان و سپس سایر کشورهای اروپایی بود. این اتفاق زمانی رخ داد که ترکیه تهدید خود مبنی بر باز کردن مرزهایش به سوی پناهجویان در صورت عدم دریافت حمایت از اتحادیه اروپا در قضیه ادلب را عملی کرد.

 

افراد زیادی از فرصت استفاده کرده و بعد از رساندن خود به مرزی‌ترین و مهمترین شهر این کشور با استفاده از تور استانبول وارد یونان شدند. البته تعداد زیادی در این میان جانشان را از دست دادند؛ پلیس مرز یونان و ترکیه به شدت با مهاجرت درگیر شدند. انتشار ویدیوهایی از تلاش ماموران مرزی یونان به منظور غرق کردن قایق‌های پناهجویان، اعتراضات نهادهای فعال در حوزه حقوق بشر را در پی داشت.

 

طی چند روز اخیر، آنکارا به کمک پناهجویان گیر افتاده در گذرگاه پازارکوله رفته است. در ادامه باز شدن مرزها با هدف باج‌گیری از اتحادیه اروپا، صدها هزار پناهجو به ادیرنه هجوم بردند تا خود را به اروپا برسانند، اما مرزبانی و گارد ساحلی یونان با خشونت بالا در مقابل آن‌ها سد علم کرد. اکنون تعداد بسیار زیادی از پناهجویانی که پیشتر در کمپ‌هایی در شهرهای مختلف ترکیه حضور داشتند، پس از چند هفته انتظار در گذرگاه مرزی پازارکوله و عدم توانایی برای رساندن خود به یونان و سپس دیگر کشورهای اروپایی، در حال بازگشت به ترکیه هستند.

 

این همه هجوم، اغتشاش و تجمع در حالی است که دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. وزارت بهداشت کشور ترکیه قبل از برگرداندن پناهجویان از مرزهای یونان به آن‌ها هشدار داد اگر به تجمع کردن پشت مرز کشور یونان ادامه بدهند، بیماری کووید 19 را به جان خریده‌اند. دولت کشور همسایه‌مان با در نظر گرفتن وضعیت ویروس کرونا در ترکیه تصمیم گرفت بعد از این که پناهجویان با اتوبوس‌هایی از مرز برگردانده شدند، در مهمانسراهایی برای دو هفته قرنطینه نگه داشته شوند. بعد از اطمینان از سلامتشان، پناهجویان به مکان‌های مناسبی انتقال پیدا خواهند کرد. تعداد افراد در حال بازگشت، بر اساس گفته‌های پلیس مرزی یونان، حدود صد نفر است.

 

کارشکنی‌های ترکیه در بازگشایی مرزها به روی صدها هزار پناهجو در حالی است که این کشور، چند سال پیش، به ازای دریافت کمکی سنگین از اتحادیه اروپا، وعده داد مرزهایش را بسته نگه داشته و از ورود سیل پناهجویان به کشورهای این اتحادیه جلوگیری کند. در سال 2016، ترکیه در پی این توافق، شش میلیارد یورو کمک گرفت و در عوض قرار شد سه میلیون و ششصد هزار پناهجو را اسکان بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

ترکیه خروج سالمندان از منزل را ممنوع اعلام کرد

خروج سالمندان از منزل از این پس جریمه‌ای 3 هزار لیری در پی خواهد داشت. طبق دستور جدید وزارت کشور ترکیه، افراد بالاتر از سن 65 سال حق ندارند تا اطلاع ثانوی از منزل خارج شوند.

یکی از جدیدترین اقدامات ترکیه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، جلوگیری از خروج سالمندان از منزل بوده است. طبق مصوبه وزارت کشور، افراد بالای 65 سال در صورت خروج از منزل 3150 لیر جریمه خواهند شد. البته در اجرایی کردن این قانون، پلیس با وزارت کشور همکاری خواهد کرد. افراد معلول، از کار افتاده و سالمندان بالای 65 سال می‌توانند به وسیله برقراری تماس با نزدیکترین اداره پلیس به منزل خود، اقلام مورد نیازشان را مطرح و در منزل تحویل بگیرند.

تور استانبول

تور باکو

تور زمینی باکو

تور گرجستان

دلیل ممنوعیت خروج سالمندان از منزل در ترکیه

می‌توان دلیل گرفته شدن این تصمیم را حدس زد. با افزایش سن، خطر ابتلا و سپس مردن به خاطر بیماری کووید 19 (نام انتخاب شده برای بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید) افزایش پیدا خواهد کرد. تا 40 سال، نرخ و مرگ و میر تنها 0.2 درصد است. این نرخ برای افراد بین 40 الی 50 سال به 0.4 درصد می‌رسد. افراد قرار گرفته در بازه سنی 50 الی 59 سال، در صورت ابتلا به کووید 19، به احتمال 1.3 درصد جانشان را از دست خواهند داد.

احتمال مرگ برای افراد با سنی بین 60 الی 70 سال به 3.6 درصد می‌رسد! در بازه سنی بین 70 الی 79 سال و بالاتر از 80 سال، نرخ مرگ و میر به ترتیب 8 درصد و 15 درصد است! به همین دلیل خروج سالمندان از منزل ممنوع اعلام شده است. افراد پیر در صورت ابتلا، حتی اگر جانشان را در نهایت از دست ندهند، به احتمال زیاد وارد فاز جدی یا شاید حاد بیماری شده و به دریافت سرویس‌های ویژه نظیر اکسیژن‌رسانی نیاز پیدا خواهند کرد. هجوم تعداد زیادی از آن‌ها به بیمارستان خدمت‌رسانی را دشوار خواهد کرد.

اکنون که می‌دانیم کدام گروه از افراد بیشتر در معرض خطر قرار دارند، باید از تردد آن‌ها در مکان‌های عمومی جلوگیری کنیم. به این ترتیب شیوع بیماری مدیریت شده و تخت‌های بیمارستان‌ها به جای پر شدن با افراد مسن، که به سختی درمان می‌شوند، محل مداوای سریع افراد جوان‌تر خواهد بود.

این تصمیم را هرگز نباید با استراتژی ایتالیا درباره رها کردن سالمندان مبتلا به ویروس کرونا به حال خود مقایسه کرد. در ایتالیا، اولویت خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها با افراد جوان‌تر است، به طوری که افراد خیلی پیر به حال خود رها شده و خدماتی به آن‌ها ارائه نخواهد شد. در ایتالیا وضعیت بسیار وخیم شده است، به طوری که آمار کشته‌های آن در برخی روزها، به شدت در مقایسه با بدترین آمارهای کشور چین بیشتر بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

رستوران ورتیگو بانکوک در پشت بام هتل بانیان تری (Vertigo at Banyan Tree) قرار گرفته و خاص‌ترین تجربه از خوردن شام در پایتخت تایلند را ارائه می‌کند. ارتفاع از زمین 200 متر است!

 

 

 

اگر دوست دارید حین خوردن یک وعده غذایی، شهر تایلند را زیر پای خود ببینید، رستوران ورتیگو گزینه ایده‌آلی است. این رستوران روباز در پشت بام هتل بسیار بزرگ و بلند بانیان تری قرار گرفته و برای وعده شام سرویس‌دهی دارد. به لطف وجود یک بار، افراد زیادی صرفا برای تماشای شهر بانکوک از خاص‌ترین و بهترین چشم‌انداز ممکن به رستوران ورتیگو می‌آیند. به عبارتی برای دیدن شهر از اینجا، مجبور به خوردن یک وعده کامل نبوده و می‌توانید فقط یک نوشیدنی سفارش بدهید.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

تجربه رفتن به این رستوران هرگز فراموش نشده و خاطره‌ای همیشگی خواهد شد. علاوه بر منظره اطراف و محیط فوق‌العاده این رستوران روباز، غذاهای آن بسیار خوشمزه بوده و سرویس‌دهی بسیار خوبی دارد. رستوران ورتیگو بانکوک در خیابان Sathorn جنوبی، در بالای برج متعلق به یک هتل لوکس و گران قیمت قرار گرفته و زیر آن 61 طبقه وجود دارد! این موضوع نشان می‌دهد حین خوردن غذا، از سطح زمین 200 متر فاصله دارید! بانیان تری یکی از بلندترین هتل‌های دنیا شناخته شده و افرادی که طی تور بانکوک خود در آن اقامت پیدا می‌کنند، به صورت مستمر در رستوران ورتیگو حتی فقط برای سرو نوشیدنی خالی، رفت و آمد خواهند کرد.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

داشتن دیدی بسیار عالی به منطقه تجاری اطراف، رودخانه چائو فرایا، پارک لامفینی و در کل سرتاسر شهر، سبب شده افراد زیادی به بهانه تماشای منظره به رستوران ورتیگو بانکوک رفته و نوشیدنی سفارش بدهند یا یک وعده شام مهمان آن‌ باشند. شاید رستوران‌های روباز متعددی در پایتخت تایلند پیدا کنید، اما هیچ کدام این چنین منظره‌ای پانورامیک، آن هم از چنین ارتفاعی، رو به رویتان قرار نمی‌دهند. هتل‌های متعددی در شهر بانکوک، رستوران‌های خود را در طبقات بالایی برج قرار داده‌اند، اما آن‌ها روباز نیستند. به همین دلیل رستوران ورتیگو ات بانیان تری را منحصربه‌فرد و خاص قلمداد می‌کنیم.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

مردم محلی و مخصوصا توریست‌های زیادی برای مراسم خاص، از اتمسفر خاص رستوران یاد شده بهره می‌برند. به نمونه باید به قرار ملاقا‌ت‌های عاشقانه اشاره کرد! از آن جایی که رستوران ورتیگو فقط از ساعت 18 به بعد سرویس‌دهی دارد، ستاره‌‌ها در آسمان و چراغ‌های برج‌ها در اطراف، اتمسفر را بهتر و بهتر می‌کنند. با تاریک‌تر شدن هوا، منظره خاص‌تر خواهد شد.

 

ویژگی‌ منحصربه‌فرد رستوران ورتیگو بانکوک

بهتر است از همان ابتدای شروع به کار رستوران در ساعت 18 وارد آن شوید. به این ترتیب تا پیش از تاریکی مطلق آسمان، فرصت تماشای غروب آفتاب را در اینجا خواهید داشت. گرگ و میش هوا، در همان ابتدای غروب، ایده‌آل‌ترین زمان برای رفتن به این رستوران محسوب می‌شود.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

همیشه در معرفی رستوران‌ها، ابتدا از کیفیت غذاها، گستردگی منو و نحوه سرویس‌دهی صحبت می‌کنیم، اما واقعیت اینجاست که برای بهترین رستوران های بانکوک شبیه به ورتیگو، اولین نکته مهم، منظره محسوب می‌شود. به عبارتی غذا خوردن، بهانه‌ای برای تماشای منظره‌ است! البته این موضوع به معنی باکیفیت و خوشمزه نبودن غذاهای ارائه شده توسط آن نیست. مردم محلی زیادی با وجود تکراری شدن چشم‌انداز برایشان، برای چشیدن طعم لذیذ دستپخت آشپزان رستوران ورتیگو به صورت مستمر به اینجا می‌آیند.

 

رستوران ورتیگو و بار مون (مون بار - Moon Bar) با یکدیگر سرتاسر پشت بام هتل بانیان تری را اشغال کرده‌اند. همانطور که گفتیم برای لذت بردن از تماشای شهر زیبای بانکوک مجبور به خوردن غذا نیستید. می‌توانید بعد از سرو شام داخل هتل محل اقامت خود یا یک رستوران واقع در شهر، با پیاده‌روی خود را به هتل بانیان تری رسانده و بعد از رفتن به مون بار، یک نوشیدنی گوارا سفارش بدهید.

 

سرو یک نوشیدنی گوارا در رستوران Vertigo

ابتدا در نظر داشته باشید رفتن به این رستوران، تجربه‌ای لاکچری و پرهزینه است! به عنوان نمونه، اغلب برای شروع، نوشیدنی مخصوص و منحصربه‌فرد رستوران ورتیگو را سفارش می‌دهد. این نوشیدنی یک مخلوط گرمسیری بوده و از مالیبو، آناناس، قره قات و لیمو ترش درست می‌شود. قیمت آن 350 بات است. با در نظر گرفتن قیمت بات در روز دوم فروردین 1399، قیمت نوشیدنی یاد شده چیزی حدود 180 هزار تومان است.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

در رستوران ورتیگو و مون بار، نوشیدنی‌های ترکیبی متعددی ارائه می‌شود. شاید با شنیدن ترکیبات هر یک، آن‌ها را عجیب و حتی بدمزه تصور کنید، اما بعد از نوشیدن، تمایل دارید چندین لیوان دیگر نیز سفارش بدهید!

 

خوردن شام در رستوران ورتیگو

به عنوان پیش غذا، رول بهار خرچنگ را سفارش بدهید. این رول با دیگر مواد همچون گوشت، انبه و انواع سبزیجات ترکیب شده و دانه‌های دارچین نیز به آن اضافه شده است. ماهى توناياتون نیز گزینه خوبی برای شروع است. این ماهی، همانند همه نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های دیگر رستوران ورتیگو، در ترکیب با مواد غذایی دیگر ارائه شده و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای وعده‌های غذایی اصلی نیز گزینه‌های متعددی وجود دارد. به عنوان نمونه باید به انواع کباب اشاره کرد. ایرانی‌ها به احتمال زیاد سفارش غذاهای متشکل از برنج را به بقیه ترجیح خواهند داد!

رستوران ورتیگو بانکوک در پشت بام هتل بانیان تری (Vertigo at Banyan Tree) قرار گرفته و خاص‌ترین تجربه از خوردن شام در پایتخت تایلند را ارائه می‌کند. ارتفاع از زمین 200 متر است!

 

 

 

اگر دوست دارید حین خوردن یک وعده غذایی، شهر تایلند را زیر پای خود ببینید، رستوران ورتیگو گزینه ایده‌آلی است. این رستوران روباز در پشت بام هتل بسیار بزرگ و بلند بانیان تری قرار گرفته و برای وعده شام سرویس‌دهی دارد. به لطف وجود یک بار، افراد زیادی صرفا برای تماشای شهر بانکوک از خاص‌ترین و بهترین چشم‌انداز ممکن به رستوران ورتیگو می‌آیند. به عبارتی برای دیدن شهر از اینجا، مجبور به خوردن یک وعده کامل نبوده و می‌توانید فقط یک نوشیدنی سفارش بدهید.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

تجربه رفتن به این رستوران هرگز فراموش نشده و خاطره‌ای همیشگی خواهد شد. علاوه بر منظره اطراف و محیط فوق‌العاده این رستوران روباز، غذاهای آن بسیار خوشمزه بوده و سرویس‌دهی بسیار خوبی دارد. رستوران ورتیگو بانکوک در خیابان Sathorn جنوبی، در بالای برج متعلق به یک هتل لوکس و گران قیمت قرار گرفته و زیر آن 61 طبقه وجود دارد! این موضوع نشان می‌دهد حین خوردن غذا، از سطح زمین 200 متر فاصله دارید! بانیان تری یکی از بلندترین هتل‌های دنیا شناخته شده و افرادی که طی تور بانکوک خود در آن اقامت پیدا می‌کنند، به صورت مستمر در رستوران ورتیگو حتی فقط برای سرو نوشیدنی خالی، رفت و آمد خواهند کرد.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

داشتن دیدی بسیار عالی به منطقه تجاری اطراف، رودخانه چائو فرایا، پارک لامفینی و در کل سرتاسر شهر، سبب شده افراد زیادی به بهانه تماشای منظره به رستوران ورتیگو بانکوک رفته و نوشیدنی سفارش بدهند یا یک وعده شام مهمان آن‌ باشند. شاید رستوران‌های روباز متعددی در پایتخت تایلند پیدا کنید، اما هیچ کدام این چنین منظره‌ای پانورامیک، آن هم از چنین ارتفاعی، رو به رویتان قرار نمی‌دهند. هتل‌های متعددی در شهر بانکوک، رستوران‌های خود را در طبقات بالایی برج قرار داده‌اند، اما آن‌ها روباز نیستند. به همین دلیل رستوران ورتیگو ات بانیان تری را منحصربه‌فرد و خاص قلمداد می‌کنیم.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

مردم محلی و مخصوصا توریست‌های زیادی برای مراسم خاص، از اتمسفر خاص رستوران یاد شده بهره می‌برند. به نمونه باید به قرار ملاقا‌ت‌های عاشقانه اشاره کرد! از آن جایی که رستوران ورتیگو فقط از ساعت 18 به بعد سرویس‌دهی دارد، ستاره‌‌ها در آسمان و چراغ‌های برج‌ها در اطراف، اتمسفر را بهتر و بهتر می‌کنند. با تاریک‌تر شدن هوا، منظره خاص‌تر خواهد شد.

 

ویژگی‌ منحصربه‌فرد رستوران ورتیگو بانکوک

بهتر است از همان ابتدای شروع به کار رستوران در ساعت 18 وارد آن شوید. به این ترتیب تا پیش از تاریکی مطلق آسمان، فرصت تماشای غروب آفتاب را در اینجا خواهید داشت. گرگ و میش هوا، در همان ابتدای غروب، ایده‌آل‌ترین زمان برای رفتن به این رستوران محسوب می‌شود.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

همیشه در معرفی رستوران‌ها، ابتدا از کیفیت غذاها، گستردگی منو و نحوه سرویس‌دهی صحبت می‌کنیم، اما واقعیت اینجاست که برای بهترین رستوران های بانکوک شبیه به ورتیگو، اولین نکته مهم، منظره محسوب می‌شود. به عبارتی غذا خوردن، بهانه‌ای برای تماشای منظره‌ است! البته این موضوع به معنی باکیفیت و خوشمزه نبودن غذاهای ارائه شده توسط آن نیست. مردم محلی زیادی با وجود تکراری شدن چشم‌انداز برایشان، برای چشیدن طعم لذیذ دستپخت آشپزان رستوران ورتیگو به صورت مستمر به اینجا می‌آیند.

 

رستوران ورتیگو و بار مون (مون بار - Moon Bar) با یکدیگر سرتاسر پشت بام هتل بانیان تری را اشغال کرده‌اند. همانطور که گفتیم برای لذت بردن از تماشای شهر زیبای بانکوک مجبور به خوردن غذا نیستید. می‌توانید بعد از سرو شام داخل هتل محل اقامت خود یا یک رستوران واقع در شهر، با پیاده‌روی خود را به هتل بانیان تری رسانده و بعد از رفتن به مون بار، یک نوشیدنی گوارا سفارش بدهید.

 

سرو یک نوشیدنی گوارا در رستوران Vertigo

ابتدا در نظر داشته باشید رفتن به این رستوران، تجربه‌ای لاکچری و پرهزینه است! به عنوان نمونه، اغلب برای شروع، نوشیدنی مخصوص و منحصربه‌فرد رستوران ورتیگو را سفارش می‌دهد. این نوشیدنی یک مخلوط گرمسیری بوده و از مالیبو، آناناس، قره قات و لیمو ترش درست می‌شود. قیمت آن 350 بات است. با در نظر گرفتن قیمت بات در روز دوم فروردین 1399، قیمت نوشیدنی یاد شده چیزی حدود 180 هزار تومان است.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

در رستوران ورتیگو و مون بار، نوشیدنی‌های ترکیبی متعددی ارائه می‌شود. شاید با شنیدن ترکیبات هر یک، آن‌ها را عجیب و حتی بدمزه تصور کنید، اما بعد از نوشیدن، تمایل دارید چندین لیوان دیگر نیز سفارش بدهید!

 

خوردن شام در رستوران ورتیگو

به عنوان پیش غذا، رول بهار خرچنگ را سفارش بدهید. این رول با دیگر مواد همچون گوشت، انبه و انواع سبزیجات ترکیب شده و دانه‌های دارچین نیز به آن اضافه شده است. ماهى توناياتون نیز گزینه خوبی برای شروع است. این ماهی، همانند همه نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های دیگر رستوران ورتیگو، در ترکیب با مواد غذایی دیگر ارائه شده و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای وعده‌های غذایی اصلی نیز گزینه‌های متعددی وجود دارد. به عنوان نمونه باید به انواع کباب اشاره کرد. ایرانی‌ها به احتمال زیاد سفارش غذاهای متشکل از برنج را به بقیه ترجیح خواهند داد!

رستوران ورتیگو بانکوک در پشت بام هتل بانیان تری (Vertigo at Banyan Tree) قرار گرفته و خاص‌ترین تجربه از خوردن شام در پایتخت تایلند را ارائه می‌کند. ارتفاع از زمین 200 متر است!

 

 

 

اگر دوست دارید حین خوردن یک وعده غذایی، شهر تایلند را زیر پای خود ببینید، رستوران ورتیگو گزینه ایده‌آلی است. این رستوران روباز در پشت بام هتل بسیار بزرگ و بلند بانیان تری قرار گرفته و برای وعده شام سرویس‌دهی دارد. به لطف وجود یک بار، افراد زیادی صرفا برای تماشای شهر بانکوک از خاص‌ترین و بهترین چشم‌انداز ممکن به رستوران ورتیگو می‌آیند. به عبارتی برای دیدن شهر از اینجا، مجبور به خوردن یک وعده کامل نبوده و می‌توانید فقط یک نوشیدنی سفارش بدهید.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

تجربه رفتن به این رستوران هرگز فراموش نشده و خاطره‌ای همیشگی خواهد شد. علاوه بر منظره اطراف و محیط فوق‌العاده این رستوران روباز، غذاهای آن بسیار خوشمزه بوده و سرویس‌دهی بسیار خوبی دارد. رستوران ورتیگو بانکوک در خیابان Sathorn جنوبی، در بالای برج متعلق به یک هتل لوکس و گران قیمت قرار گرفته و زیر آن 61 طبقه وجود دارد! این موضوع نشان می‌دهد حین خوردن غذا، از سطح زمین 200 متر فاصله دارید! بانیان تری یکی از بلندترین هتل‌های دنیا شناخته شده و افرادی که طی تور بانکوک خود در آن اقامت پیدا می‌کنند، به صورت مستمر در رستوران ورتیگو حتی فقط برای سرو نوشیدنی خالی، رفت و آمد خواهند کرد.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

داشتن دیدی بسیار عالی به منطقه تجاری اطراف، رودخانه چائو فرایا، پارک لامفینی و در کل سرتاسر شهر، سبب شده افراد زیادی به بهانه تماشای منظره به رستوران ورتیگو بانکوک رفته و نوشیدنی سفارش بدهند یا یک وعده شام مهمان آن‌ باشند. شاید رستوران‌های روباز متعددی در پایتخت تایلند پیدا کنید، اما هیچ کدام این چنین منظره‌ای پانورامیک، آن هم از چنین ارتفاعی، رو به رویتان قرار نمی‌دهند. هتل‌های متعددی در شهر بانکوک، رستوران‌های خود را در طبقات بالایی برج قرار داده‌اند، اما آن‌ها روباز نیستند. به همین دلیل رستوران ورتیگو ات بانیان تری را منحصربه‌فرد و خاص قلمداد می‌کنیم.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

مردم محلی و مخصوصا توریست‌های زیادی برای مراسم خاص، از اتمسفر خاص رستوران یاد شده بهره می‌برند. به نمونه باید به قرار ملاقا‌ت‌های عاشقانه اشاره کرد! از آن جایی که رستوران ورتیگو فقط از ساعت 18 به بعد سرویس‌دهی دارد، ستاره‌‌ها در آسمان و چراغ‌های برج‌ها در اطراف، اتمسفر را بهتر و بهتر می‌کنند. با تاریک‌تر شدن هوا، منظره خاص‌تر خواهد شد.

 

ویژگی‌ منحصربه‌فرد رستوران ورتیگو بانکوک

بهتر است از همان ابتدای شروع به کار رستوران در ساعت 18 وارد آن شوید. به این ترتیب تا پیش از تاریکی مطلق آسمان، فرصت تماشای غروب آفتاب را در اینجا خواهید داشت. گرگ و میش هوا، در همان ابتدای غروب، ایده‌آل‌ترین زمان برای رفتن به این رستوران محسوب می‌شود.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

همیشه در معرفی رستوران‌ها، ابتدا از کیفیت غذاها، گستردگی منو و نحوه سرویس‌دهی صحبت می‌کنیم، اما واقعیت اینجاست که برای بهترین رستوران های بانکوک شبیه به ورتیگو، اولین نکته مهم، منظره محسوب می‌شود. به عبارتی غذا خوردن، بهانه‌ای برای تماشای منظره‌ است! البته این موضوع به معنی باکیفیت و خوشمزه نبودن غذاهای ارائه شده توسط آن نیست. مردم محلی زیادی با وجود تکراری شدن چشم‌انداز برایشان، برای چشیدن طعم لذیذ دستپخت آشپزان رستوران ورتیگو به صورت مستمر به اینجا می‌آیند.

 

رستوران ورتیگو و بار مون (مون بار - Moon Bar) با یکدیگر سرتاسر پشت بام هتل بانیان تری را اشغال کرده‌اند. همانطور که گفتیم برای لذت بردن از تماشای شهر زیبای بانکوک مجبور به خوردن غذا نیستید. می‌توانید بعد از سرو شام داخل هتل محل اقامت خود یا یک رستوران واقع در شهر، با پیاده‌روی خود را به هتل بانیان تری رسانده و بعد از رفتن به مون بار، یک نوشیدنی گوارا سفارش بدهید.

 

سرو یک نوشیدنی گوارا در رستوران Vertigo

ابتدا در نظر داشته باشید رفتن به این رستوران، تجربه‌ای لاکچری و پرهزینه است! به عنوان نمونه، اغلب برای شروع، نوشیدنی مخصوص و منحصربه‌فرد رستوران ورتیگو را سفارش می‌دهد. این نوشیدنی یک مخلوط گرمسیری بوده و از مالیبو، آناناس، قره قات و لیمو ترش درست می‌شود. قیمت آن 350 بات است. با در نظر گرفتن قیمت بات در روز دوم فروردین 1399، قیمت نوشیدنی یاد شده چیزی حدود 180 هزار تومان است.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

در رستوران ورتیگو و مون بار، نوشیدنی‌های ترکیبی متعددی ارائه می‌شود. شاید با شنیدن ترکیبات هر یک، آن‌ها را عجیب و حتی بدمزه تصور کنید، اما بعد از نوشیدن، تمایل دارید چندین لیوان دیگر نیز سفارش بدهید!

 

خوردن شام در رستوران ورتیگو

به عنوان پیش غذا، رول بهار خرچنگ را سفارش بدهید. این رول با دیگر مواد همچون گوشت، انبه و انواع سبزیجات ترکیب شده و دانه‌های دارچین نیز به آن اضافه شده است. ماهى توناياتون نیز گزینه خوبی برای شروع است. این ماهی، همانند همه نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های دیگر رستوران ورتیگو، در ترکیب با مواد غذایی دیگر ارائه شده و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای وعده‌های غذایی اصلی نیز گزینه‌های متعددی وجود دارد. به عنوان نمونه باید به انواع کباب اشاره کرد. ایرانی‌ها به احتمال زیاد سفارش غذاهای متشکل از برنج را به بقیه ترجیح خواهند داد!رستوران ورتیگو بانکوک در پشت بام هتل بانیان تری (Vertigo at Banyan Tree) قرار گرفته و خاص‌ترین تجربه از خوردن شام در پایتخت تایلند را ارائه می‌کند. ارتفاع از زمین 200 متر است!

 

 

 

اگر دوست دارید حین خوردن یک وعده غذایی، شهر تایلند را زیر پای خود ببینید، رستوران ورتیگو گزینه ایده‌آلی است. این رستوران روباز در پشت بام هتل بسیار بزرگ و بلند بانیان تری قرار گرفته و برای وعده شام سرویس‌دهی دارد. به لطف وجود یک بار، افراد زیادی صرفا برای تماشای شهر بانکوک از خاص‌ترین و بهترین چشم‌انداز ممکن به رستوران ورتیگو می‌آیند. به عبارتی برای دیدن شهر از اینجا، مجبور به خوردن یک وعده کامل نبوده و می‌توانید فقط یک نوشیدنی سفارش بدهید.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

تجربه رفتن به این رستوران هرگز فراموش نشده و خاطره‌ای همیشگی خواهد شد. علاوه بر منظره اطراف و محیط فوق‌العاده این رستوران روباز، غذاهای آن بسیار خوشمزه بوده و سرویس‌دهی بسیار خوبی دارد. رستوران ورتیگو بانکوک در خیابان Sathorn جنوبی، در بالای برج متعلق به یک هتل لوکس و گران قیمت قرار گرفته و زیر آن 61 طبقه وجود دارد! این موضوع نشان می‌دهد حین خوردن غذا، از سطح زمین 200 متر فاصله دارید! بانیان تری یکی از بلندترین هتل‌های دنیا شناخته شده و افرادی که طی تور بانکوک خود در آن اقامت پیدا می‌کنند، به صورت مستمر در رستوران ورتیگو حتی فقط برای سرو نوشیدنی خالی، رفت و آمد خواهند کرد.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

داشتن دیدی بسیار عالی به منطقه تجاری اطراف، رودخانه چائو فرایا، پارک لامفینی و در کل سرتاسر شهر، سبب شده افراد زیادی به بهانه تماشای منظره به رستوران ورتیگو بانکوک رفته و نوشیدنی سفارش بدهند یا یک وعده شام مهمان آن‌ باشند. شاید رستوران‌های روباز متعددی در پایتخت تایلند پیدا کنید، اما هیچ کدام این چنین منظره‌ای پانورامیک، آن هم از چنین ارتفاعی، رو به رویتان قرار نمی‌دهند. هتل‌های متعددی در شهر بانکوک، رستوران‌های خود را در طبقات بالایی برج قرار داده‌اند، اما آن‌ها روباز نیستند. به همین دلیل رستوران ورتیگو ات بانیان تری را منحصربه‌فرد و خاص قلمداد می‌کنیم.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

مردم محلی و مخصوصا توریست‌های زیادی برای مراسم خاص، از اتمسفر خاص رستوران یاد شده بهره می‌برند. به نمونه باید به قرار ملاقا‌ت‌های عاشقانه اشاره کرد! از آن جایی که رستوران ورتیگو فقط از ساعت 18 به بعد سرویس‌دهی دارد، ستاره‌‌ها در آسمان و چراغ‌های برج‌ها در اطراف، اتمسفر را بهتر و بهتر می‌کنند. با تاریک‌تر شدن هوا، منظره خاص‌تر خواهد شد.

 

ویژگی‌ منحصربه‌فرد رستوران ورتیگو بانکوک

بهتر است از همان ابتدای شروع به کار رستوران در ساعت 18 وارد آن شوید. به این ترتیب تا پیش از تاریکی مطلق آسمان، فرصت تماشای غروب آفتاب را در اینجا خواهید داشت. گرگ و میش هوا، در همان ابتدای غروب، ایده‌آل‌ترین زمان برای رفتن به این رستوران محسوب می‌شود.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

همیشه در معرفی رستوران‌ها، ابتدا از کیفیت غذاها، گستردگی منو و نحوه سرویس‌دهی صحبت می‌کنیم، اما واقعیت اینجاست که برای بهترین رستوران های بانکوک شبیه به ورتیگو، اولین نکته مهم، منظره محسوب می‌شود. به عبارتی غذا خوردن، بهانه‌ای برای تماشای منظره‌ است! البته این موضوع به معنی باکیفیت و خوشمزه نبودن غذاهای ارائه شده توسط آن نیست. مردم محلی زیادی با وجود تکراری شدن چشم‌انداز برایشان، برای چشیدن طعم لذیذ دستپخت آشپزان رستوران ورتیگو به صورت مستمر به اینجا می‌آیند.

 

رستوران ورتیگو و بار مون (مون بار - Moon Bar) با یکدیگر سرتاسر پشت بام هتل بانیان تری را اشغال کرده‌اند. همانطور که گفتیم برای لذت بردن از تماشای شهر زیبای بانکوک مجبور به خوردن غذا نیستید. می‌توانید بعد از سرو شام داخل هتل محل اقامت خود یا یک رستوران واقع در شهر، با پیاده‌روی خود را به هتل بانیان تری رسانده و بعد از رفتن به مون بار، یک نوشیدنی گوارا سفارش بدهید.

 

سرو یک نوشیدنی گوارا در رستوران Vertigo

ابتدا در نظر داشته باشید رفتن به این رستوران، تجربه‌ای لاکچری و پرهزینه است! به عنوان نمونه، اغلب برای شروع، نوشیدنی مخصوص و منحصربه‌فرد رستوران ورتیگو را سفارش می‌دهد. این نوشیدنی یک مخلوط گرمسیری بوده و از مالیبو، آناناس، قره قات و لیمو ترش درست می‌شود. قیمت آن 350 بات است. با در نظر گرفتن قیمت بات در روز دوم فروردین 1399، قیمت نوشیدنی یاد شده چیزی حدود 180 هزار تومان است.

 

رستوران ورتیگو بانکوک

 

در رستوران ورتیگو و مون بار، نوشیدنی‌های ترکیبی متعددی ارائه می‌شود. شاید با شنیدن ترکیبات هر یک، آن‌ها را عجیب و حتی بدمزه تصور کنید، اما بعد از نوشیدن، تمایل دارید چندین لیوان دیگر نیز سفارش بدهید!

 

خوردن شام در رستوران ورتیگو

به عنوان پیش غذا، رول بهار خرچنگ را سفارش بدهید. این رول با دیگر مواد همچون گوشت، انبه و انواع سبزیجات ترکیب شده و دانه‌های دارچین نیز به آن اضافه شده است. ماهى توناياتون نیز گزینه خوبی برای شروع است. این ماهی، همانند همه نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های دیگر رستوران ورتیگو، در ترکیب با مواد غذایی دیگر ارائه شده و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای وعده‌های غذایی اصلی نیز گزینه‌های متعددی وجود دارد. به عنوان نمونه باید به انواع کباب اشاره کرد. ایرانی‌ها به احتمال زیاد سفارش غذاهای متشکل از برنج را به بقیه ترجیح خواهند داد!

تور باکو
تور استانبول
تور زمینی استانبول

تور زمینی باکو

تور گرجستان

ساعت کار رستوران 18 الی 22:30 است. ساعت کار ممکن است بسته به وضعیت هوا تغییر کند، به همین دلیل بد نیست پیش از رفتن به رستوران به وضعیت هوا طی ساعات پیش رو توجه کنید.

 

ساعت کار رستوران 18 الی 22:30 است. ساعت کار ممکن است بسته به وضعیت هوا تغییر کند، به همین دلیل بد نیست پیش از رفتن به رستوران به وضعیت هوا طی ساعات پیش رو توجه کنید.

ساعت کار رستوران 18 الی 22:30 است. ساعت کار ممکن است بسته به وضعیت هوا تغییر کند، به همین دلیل بد نیست پیش از رفتن به رستوران به وضعیت هوا طی ساعات پیش رو توجه کنید.

ساعت کار رستوران 18 الی 22:30 است. ساعت کار ممکن است بسته به وضعیت هوا تغییر کند، به همین دلیل بد نیست پیش از رفتن به رستوران به وضعیت هوا طی ساعات پیش رو توجه کنید.

https://bisungasht.com/mag/vertigo-rooftop-restaurant/



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

بهترین رستوران های بانکوک در تایلند

بهترین رستوران های بانکوک را در این مطلب خواهیم شناخت. رستوران های معروف بانکوک در تایلند هر روز میزبان تعداد زیادی توریست و مردم محلی هستند.

 

 

 

برای افرادی که به خوردن علاقه زیادی دارند، بهترین مکان برای مسافرت تور بانکوک است! از نظر تنوع انواع مواد غذایی، وعده اصلی یا میان وعده، هیچ محدودیتی وجود ندارد. لذت خوردن غذا، فقط با خوشمزه‌تر بودن آن افزایش پیدا نمی‌کند. هر چه اتمسفر مکانی که برای سرو غذا در آن نشسته‌اید بهتر باشد، تجربه بهتری خواهید داشت. بهترین رستوران های بانکوک تجربه متفاوتی از سفر به این شهر برایتان به ارمغان خواهند آورد.

 

تور استانبول

تور زمینی باکو

تور گرجستان

تور وان

بهترین رستوران های بانکوک

پیشنهاد می‌کنیم طی چند روز اقامتتان در پایتخت تایلند، حتی با وجود یک رستوران لوکس و مجلل در هتل محل اقامتتان، خود را به آن محدود نکرده و حتما به بهترین رستوران های بانکوک سر بزنید. بیشتر آن‌ها شهرت جهانی داشته و هر توریستی خوردن حداقل یک وعده غذا در این رستوران‌ها را بخشی ضروری از برنامه خود طی سفر به تایلند قرار می‌دهد.

 

Vertigo at Banyan Tree

بهترین رستوران های بانکوک

 

با تماشای تصویر بالا، قید کیفیت خوب یا بد غذا را زده و فقط دوست دارید حتی یک جرعه آب حین نشستن پشت میزهای این رستوران بنوشید! Vertigo at Banyan Tree یک بار - رستوران روباز بوده و در در طبقه 61 یک برج واقع شده است. به همین دلیل از آن جا، به سرتاسر شهر زیبا و بزرگ بانکوک تسلط خواهید داشت. اوج لذت خوردن غذا در اینجا به عنوان یکی از بهترین رستوران های بانکوک بعد از غروب و مخصوصا تاریکی شب است.

 

تور باکو

رستوران نام برده در پشت بام هتل بانیان تری (Banyan Tree Hotel) قرار گرفته است، به همین دلیل مهمانان این هتل، هرگز فرصت خوردن غذا در این رستوران برای هر وعده شام را از دست نمی‌دهند!

 

البته حق انتخاب دیگری ندارد، چرا که این رستوران برای ناهار سرویس‌دهی نداشته و ساعت شروع به کار آن 6 بعد از ظهر است. اگرچه بیش از همه منظره و چشم‌انداز پانورامیک اطراف رستوران جلب توجه می‌کند، اما این موضوع به معنی بی‌کیفیت بودن غذاهای آن نیست. مردم محلی زیادی به عشق غذاهای خوشمزه این رستوران روباز به طور مستمر به آن سر می‌زنند.

 

گستره‌ای از انواع نوشیدنی‌ها در بار سرو می‌شود، به همین دلیل برای لذت بردن از این منظره اجباری به سفارش یک وعده غذایی نیست. البته اغلب توریست‌ها ترجیح می‌دهند حداقل برای یک مرتبه، یک وعده شام در Vertigo at Banyan Tree میل کنند. تماشای رودخانه چائو فرایا حین خوردن وعده‌ای لذیذ، تجربه‌ای است که یک عمر فراموش نخواهد شد.

 

برای پیدا کردن آن روی نقشه کافی است نام هتل Banyan Tree Hotel را در نقشه گوشی هوشمند خود جستجو کنید. فراموش نکنید این رستوران برای ناهار سرویس‌دهی ندارد، به همین دلیل به منظور سرو نوشیدنی، خوردن میان وعده یا یک وعده کامل باید از ساعت 6 عصر به بعد به آن مراجعه کنید. با در نظر گرفتن ارتفاع بسیار زیاد محل قرارگیری میز و صندلی‌ها، اینجا نه تنها یکی از بهترین رستوران های بانکوک بلکه یکی از خاص‌ترین‌ها نیز به شمار می‌رود.

 

Issaya Siamese Club

بهترین رستوران های بانکوک

 

برای دوست‌داران چشیدن طعم غذاهای تایلندی، رفتن به Issaya Siamese Club پیشنهاد می‌شود. این رستوران تایلندی در یک خیابان کوچک در نزدیکی جاده Rama IV پنهان شده و محیط بسیار گرم و دلپذیری دارد. سازه‌ای که رستوران نام برده در آن قرار گرفته، نزدیک به یک قرن عمر دارد. حیات بیرون، ایوان و پله‌های رستوران همگی تداعی‌کننده معماری سنتی تایلندی است.

 

برای قرارهای ملاقات دو نفره، مخصوصا همراه با همسر خود، محیط Issaya Siamese Club فوق‌العاده است! نکته اینجاست که برخلاف بسیاری از رستوران‌های پایتخت تایلند، این رستوران تنها در یک بخش مثلا طراحی و دکوراسیون، خوب نیست، بلکه در مجموع، در همه زمینه‌ها عالی محسوب می‌شود! اینجا یکی از بهترین رستوران های بانکوک متخصص در غذاهای تایلندی بوده و به همین دلیل علاوه بر توریست‌ها، مردم محلی زیادی نیز برای سرو غذاهای محلی خوشمزه به آن مراجعه می‌کنند.

 

Apsara River Cruise

بهترین رستوران های بانکوک

 

غذا خوردن در نزدیکی رودخانه چائو فرایا آن هم در تاریکی شب، فرصتی است که در طول سفر خود حتما باید یک مرتبه تجربه کنید. حال تصور کنید غذا خوردن روی یک کشتی که در دل این رودخانه حرکت می‌کند، چقدر می‌تواند لذت‌بخش و به یادماندنی باشد! تورهای شهری متعددی برای حرکت در رودخانه چائو فرایا و گشت و گذار در اطراف شهر از طریق این مسیر آبی با استفاده از قایق و حتی کشتی برگزار می‌شوند، اما خوردن غذا در یک رستوران متحرک و شیک، قطعا به قایق یا کشتی سواری عادی، اولویت دارد!

 

از زمان شروع حرکت کشتی بر بستر رودخانه چائو فرایا حدود دو ساعت زمان دارید، پس نیازی به نگرانی بابت وقت نیست. در هر مرتبه رسیدن به نزدیکی یک جاذبه گردشگری یا مهم شهر بانکوک، کشتی چند دقیقه‌ای متوقف خواهد شد. محیط مسقف یکی از بهترین رستوران های بانکوک اتمسفر رمانتیک و فوق‌العاده‌ای را رقم زده است. طبق انتظار از چنین رستورانی، کیفیت غذاهای آن فوق‌العاده است. عمر کشتی کوچکی که رستوران روی آن درست شده نزدیک به 120 سال است، اما بازطراحی و تعمیر اساسی آن به صورت مستمر سبب شده هنوز جوان و سرحال به نظر برسد! برای 64 نفر ظرفیت وجود دارد.

 

با گشت زدن در وب سایت‌های تخصصی بررسی بهترین رستوران های بانکوک و در کل سراسر دنیا، تماشای پنج ستاره‌ای که توریست‌ها به Apsara River Cruise داده‌اند، دور از انتظار نبود. تعداد زیادی از گردشگران، در کامنت‌های خود خوردن غذاهای تایلندی در این رستوران را یکی از بهترین تجربه‌های زندگی خود قلمداد کرده‌اند.

 

 

Arun Residence

 

بهترین رستوران های بانکوک

 

که در کناره رودخانه قرار گرفته و عدم بازدید از آن طی تور بانکوک به معنی نصفه و نیمه و ناتمام باقی ماندن سفر است، با نام «معبد سپیده دم» (The Temple of Dawn) نیز شناخته می‌شود. با این حال بهترین زمان برای مشاهده شکوه، عظمت و زیبایی این سازه حین غروب آفتاب است. بهترین مکان برای تماشای مخفی شدن آهسته و پیوسته خورشید درست پشت سازه اصلی معبد، بالکن Arun Residence محسوب می‌شود. این رستوران نیز درست در کنار رودخانه چائو فرایا قرار گرفته و منظره و همچنین اتمسفر بی‌نظیری دارد.

 

Chinatown (

بهترین رستوران های بانکوک

 

محله چینی‌ها تعدادی از گران قیمت‌ترین رستوران‌ های چینی شهر بانکوک را در خود جای داده است. برای چشیدن طعم غذاهای اصیل چینی قطعا هیچ کجا بهتر از این محله پیدا نخواهید کرد. نباید از اهمیت گشت و گذار در این محله به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین قسمت‌های پایتخت تایلند چشم‌پوشی کرد و همه چیز به خوردن محدود نمی‌شود! حین قدم زدم، رستوران‌های خیابانی متعددی را مشاهده خواهید کرد. کیفیت و طعم غذاهای برخی از آن‌ها باورنکردنی است، به همین دلیل به صرف خیابانی بودن نباید از آن‌ها رد شد؛ تعداد قابل توجهی از بهترین رستوران های بانکوک خیابانی هستند!

 

پیشنهاد می‌کنیم در هیچ کدام یک از این رستوران‌های خیابانی خود را کامل پر نکرده و هرگز یک وعده غذایی بزرگ و کامل سفارش ندهید، در غیر این صورت فرصت چشیدن طعم لذیذ غذای بقیه رستوران‌ها را از دست خواهید داد. دوست‌داران غذاهای چینی، همه وعده‌های غذایی‌شان را در طول اقامت در پایتخت تایلند از رستوران‌های واقع در محله‌ چینی‌ها تهیه می‌کنند. بیشتر آن‌ها جزو بهترین رستوران های بانکوک شناخته می‌شوند.

 

Sala Rim Naam

بهترین رستوران های بانکوک

 

این رستوران در ساحل شرقی رودخانه چائو فرایا قرار گرفته و یکی از مزیت‌های آن، اجرای نمایش‌های زنده زیبا است. با در نظر گرفتن منظره طبیعی که در اطراف قابل مشاهده است، خوردن غذا در اینجا تبدیل به تجربه‌ای به یادماندنی خواهد شد. طراحی محیط داخلی و بیرونی رستوران تماما تداعی‌کننده معماری و سبک تایلندی است. اغلب غذاهای سرو شده در اینجا تایلندی هستند.

 

Le Du Restaurant

بهترین رستوران های بانکوکاز جمله بهترین رستوران های سرتاسر تایلند که با سرعتی بالا در حال پیشرفت بوده و روز به روز اسم و رسم بیشتری برای خود رقم می‌زند، Le Du Restaurant است. اگرچه نام آن فرانسوی به نظر می‌رسد، با این حال معنی "Le Du" در زبان تایلندی «فصل» است. دسته‌بندی غذاهای منوی این رستوران کار دشواری است. انواع غذاهای مربوط به کشورها و فرهنگ‌های آسیایی، از جمله خود تایلند، در اینجا سرو می‌شوند. نکته اینجاست که هر غذایی از منو که روی آن دست بگذارید، به شدت خوشمزه و به یادماندنی خواهد بود.! به همین دلیل اگر به جای تاکید روی خوردن غذای مربوط به کشوری خاص، به دنبال یک چیز بسیار خوشمزه هستید، به این رستوران بروید.

 

Blue Elephant

بهترین رستوران های بانکوک

 

رفتن به بلو الفنت (فیل آبی) تجربه‌ای بیشتر از خوردن غذا است. محیط آن به اندازه‌ای خاص و متفاوت است که اجازه خواهد داد یکی از بهترین اوقاتتان را طی سفر به تایلند سپری کنید. ترکیب محیطی بسیار زیبا با غذاهایی بسیار خوشمزه سبب شده هر فرد بعد از ورود، تمایلی برای بیرون آمدن از این رستوران نداشته باشد! برای مردم محلی زیادی که به منظور برگزاری مراسم مختلف همچون قرارهای ملاقات عاشقانه به دنبال بهترین رستوران های بانکوک هستند، Blue Elephant یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

 

برای هر سلیقه، غذایی ایده‌آل وجود دارد. طبق انتظار، تخصص آن در غذاهای تایلندی است. این غذاها با شکلی متفاوت با سبزیجات تازه طبخ شده و طعم واقعی غذاهای تایلندی را به شما نشان خواهند داد. اگرچه بلو الفنت یک رستوران محسوب می‌شود، اما جذابیت محیط آن سبب شده مردم محلی و حتی توریست‌ها، غذا خوردن در اینجا را یک تفریح قلمداد کنند!

 

VIU at St Regis

بهترین رستوران های بانکوک

 

حین پیاده‌روی در بانکوک، رستوران‌های متحرک و اسنک بارهای فراوانی، متخصص در میان وعده‌های خوشمزه، مشاهده خواهید کرد. هتل‌های زیادی در سرتاسر شهر، با وجود نداشتن رستوران، یک اسنک بار ایجاد کرده‌اند تا مهمانان بتوانند در طول روز میان وعده‌ای لذیذ نوش جان کنند. به عبارتی در مقایسه با وعده‌های غذایی اصلی، تهیه کردن یک میان وعده خوشمزه در بانکوک بسیار راحتتر است.

 

با این حال در بین بهترین رستوران های بانکوک کمتر جایی به ارائه میان وعده‌های لذیذ شهرت دارد. VIU at St Regis یکی از موارد استثنا محسوب می‌شود. میان وعده‌های خوشمزه این رستوران افراد زیادی را به طبقه دوازدهم برج محل قرارگیری آن می‌کشاند.

 

Food Loft

بهترین رستوران های بانکوک

 

یکی از خاص‌ترین فودکورت‌ها در پایتخت تایلند را باید Food Loft دانست. محیط داخل آن واقعا خاص و متفاوت طراحی شده و دکوراسیون و چیدمان عناصر مختلف در اینجا، نگه شما را به خود خیره نگه خواهد داشت. از کیفیت بالای فست فودها نباید غافل شد.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان بیشتر از مردم سایر کشورها است. ایرانی‌های زیادی برای خرید ملک در شهرهای ترکیه نظیر استانبول، آنکارا و وان صف بسته‌اند!

 

 

 

در روز بیست و هفتم اسفند ماه 1398 اخبار جدیدی توسط مرکز آمار کشور ترکیه درباره خرید املاک در این کشور توسط افراد خارجی منتشر شد. طبق گزارش این مرکز، در ماه فوریه (نیمه بهمن تا نیمه اسفند) 2020 ایرانی‌ها 721 خانه در شهرهای مختلف ترکیه خریداری کردند. این آمار نشان می‌دهد میزان خرید خانه در ترکیه توسط هموطنان ما بیشتر از مردم سایر کشورها است. این در حالی است که ماه فوریه، مخصوصا نیمه دوم آن، بحبوحه شیوع ویروس کرونا بود و رفت و آمدها به کشور ترکیه از ایران به شدت کاهش پیدا کرد.

تور گرجستان

تور باکو لحظه آخری

تور دبی

تور زمینی استانبول

 

بعد از ایرانی‌ها بیشترین میزان خرید ملک در ترکیه توسط عراقی‌ها، روس‌ها و افغانستانی‌ها صورت گرفته است. گفتنی است یک ماه قبل یعنی در ژانویه (نیمه دی تا نیمه بهمن)، رکورد خرید منزل در شهرهای مختلف این کشور در دست عراقی‌ها بود و آن‌ها املاک بیشتری خریداری کرده بودند. افراد زیادی از ایران برای ارزیابی وضعیت مسکن در کشور همسایه با تور استانبول یا دیگر شهرها به آن جا سفر می‌کنند.

 

یک سال پیش دولت ترکیه قوانین دادن شهروندی به افراد خارجی را آسان‌تر کرد تا بتواند به این بهانه سرمایه‌گذاران بیشتری جذب کند. این تصمیم دولت دقیقا بعد از سقوط زیاد ارزش لیر توسط دولت ترکیه گرفته شد. خرید ملک در حجمی انبوه توسط شهروندان دیگر کشورهای دنیا سبب شد بخش قابل توجهی از ضرر و زیان‌های اقتصادی دولت جبران شود.

 

قبل از تغییر قوانین، به منظور کسب شهروندی باید خانه‌ای به ارزش حداقل یک میلیون دلاری خریداری می‌کردید! این رقم سپس به یک چهارم یعنی 250 هزار دلار کاهش پیدا کرد. در سایر کشورهای دنیا ایرانیان باید هزینه‌های گزافی به منظور مهاجرت و سپس کسب اقامت و شهروندی داشته باشند، اما قوانین جدید ترکیه، کسب شهروندی کشوری خارجی را برایشان به شدت ارزان‌تر از قبل کرده است. این موضوع سبب افزایش شدید علاقه مردم کشورمان به خرید ملک در کشور همسایه محسوب می‌شود.

 

جدیدترین آمار خرید خانه در ترکیه

مرکز آمار کشور ترکیه به صورت مستمر و دوره‌ای آمار خرید خانه در ترکیه را اعلام می‌کند. در ماه فوریه، در سرتاسر ترکیه در مجموع 119 هزار معامله ملک انجام شد. از این بین، حدود 4 هزار مورد به خرید املاک توسط افراد خارجی مربوط می‌شود. میزان خرید آن‌ها در مقایسه با ماه ژانویه در مجموع 20 درصد افزایش داشته است. از بین حدود 4 هزار خانه به فروش رفته، 721 مورد به ایرانیان تعلق پیدا کرد.

 

طبق انتظار بیشترین میزان فروش در شهر استانبول بوده است. نزدیک به 19 درصد معاملات ملک در این شهر صورت گرفت. بعد از آن از نظر تعداد فروش خانه به ترتیب شهرهای آنکارا و ازمیر قرار می‌گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

بهداشت در هواپیما همواره باید رعایت شود. در این مطلب به بررسی نکاتی مهم درباره بهداشت در سفرهای هوایی که متاسفانه با وجود بدیهی بودن اغلب رعایت نمی‌شوند، می‌پردازیم.

 

تور باکو لحظه آخری  

 

چرا عده‌ای تصور می‌کنند به خاطر گران‌تر بودن سفرهای هوایی، لزوما هواپیما در مقایسه با اتوبوس و قطار تمیزتر است؟ این توهم سبب می‌شود بهداشت در هواپیما جدی گرفته نشده و آن‌ها کاملا ضدعفونی شده و عاری از میکروب و ویروس قلمداد شوند. در حال حاضر، پروازهای هوایی در سراسر دنیا مختل شده و حتی تعدادی ایرلاین رسما اعلام ورشکستگی کردند. از طرفی تعداد زیادی از کشورهای دنیا، هیچ پروازی از ایران قبول نبوده و حتی صدور ویزا را نیز برای ما متوقف کرده‌اند.

تور وان

تور استانبول

وقتی که از این بحران عبور کردیم، همیشه نکاتی که در این مطلب درباره بهداشت در هواپیما بررسی می‌کنیم را به خاطر داشته باشید. همچنین اگر به اجبار، اکنون مجبور به سفر بوده و از هواپیما استفاده می‌کنید، باید توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشید.

تور دبی

توجه به بهداشت در هواپیما برای همه

خودخواهی را کنار بگذارید! در شرایط کنونی توجه به بهداشت در هواپیما برای همه ضروری است کوتاهی یک فرد تنها به بیمار شدن یک یا چند نفر منجر نخواهد شد، بلکه با ایجاد زنجیره‌ای وسیع از افراد مبتلا،‌ تعداد بی‌شماری را زمین‌‌گیر کرده و عده زیادی را نیز قربانی خواهد کرد.

 

تور باکو

 

 

صندلی‌های هواپیما

نخستین مرکز انتشار آلودگی صندلی‌ها محسوب می‌شود. برخلاف زمان سفر با اتوبوس یا مخصوصا قطار کمتر فرد از صندلی تکان خورده و دائما روی آن قرار دارد. اگر فردی بیمار باشد، دست خود را بعد از مالیدن به سر و صورتش، بارها به صندلی خواهد زد. در هواپیما، صندلی‌ها مرکز تجمع و انتشار آلودگی‌ها به شمار می‌روند!

 

بهداشت در هواپیما

 

از آن جایی که تحقیقات اخیر نشان داده ویروس کرونا روی سطوحی همچون پلاستیک می‌تواند حتی تا پنج روز و حتی بیشتر نیز زنده بماند، باید برای حداکثر ایمنی و مصون ماندن، حین سوار شدن به هواپیما، فرض را روی لمس شدن آن توسط دست‌های آلوده فردی بیمار قرار بدهیم. اما اگر قرار باشد از ابتدا تا انتهای سفر به این موضوع فکر کنیم، دیوانه خواهیم شد!

 

بهتر است قبل از سفر یک ضدعفونی‌کننده جیبی تهیه کرده و همراه داشته باشید. حتی پدهای الکلی نیز کفایت می‌کنند. قبل از نشستن روی صندلی خود، یک الی دو دقیقه زمان صرف کرده و ابتدا آن را تمیز کنید. البته نباید در این حین مزاحم رفت و آمد بقیه شوید! تمیز کردن دستگیره و مخصوصا پشت صندلی رو به رویی خود، جایی که ممکن است بر اثر سرفه یا عطسه قطرات حاوی ویروس روی آن‌ نشسته باشد، را فراموش نکنید.

 

ممکن است افرادی با تماشای توجه به ظاهر بیش از حد شما به بهداشت در هواپیما پوزخندهایی داشته باشند، اما نسبت به آن‌ها بی‌توجه بوده و کارتان را ادامه بدهید. پوزخندهای کنونی، گریه‌های بعدی را با خاطر عدم رعایت نکات بهداشتی و در ادامه ابتلا به بیماری در پی خواهد داشت. برای رعایت حداکثری بهداشت می‌توانید از قبل کاورهایی تهیه کرده و آن‌ها را روی صندلی بکشید.

 

نکاتی دیگر درباره بهداشت در هواپیما

تعارف را کنار بگذارید! بررسی‌ها نشان می‌دهد یک بیمار مبتلا به کووید 19 (نام بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید) می‌تواند تا یازده نفر دیگر را بیمار کند! همیشه ماسک همراه داشته و برای سلامت حال خودتان نیز در صورت مشاهده فردی دیگر با علائم سرماخوردگی، یک ماسک به وی اهدا کنید. در صورت مقاومت این فرد، موضوع را با جدیت تمام با مسئولان کادر پرواز در میان بگذارید. با افراد بی‌توجه باید شدیدا برخورد شود!

 

بهداشت در هواپیما

 

تحقیق گروهی از دانشمندان چینی که نتایج آن‌ چند روز پیش منتشر شد، نشان می‌دهد بی‌فایده بودن استفاده از ماسک برای افراد سالم عقیده‌ای اشتباه است. البته ماسک‌های جراحی معمولی تاثیر کمی دارند، اما ماسک‌های N95 تاثیر قابل توجهی از پیشگیری خواهند داشت. البته باید به نکات مهم استفاده از ماسک دقت کنید. هرگز نباید با ماسک روی صورت خود ور رفته و آن را جابه‌جا کنید. مالیدن پیاپی دست به ماسک، به خاطر قرارگیری و چسبیدن آن روی صورت، خطر ابتلا به بیماری را در مقایسه با زمان عدم استفاده از آن افزایش می‌دهد.

https://bisungasht.com/mag/airplane-health-travel/



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

کرونا در کیش کشته داد؛ به این جزیره سفر نکنید!

کرونا در کیش تاکنون چند نفر را بیمار کرده و حتی یک قربانی گرفته است. کیش از جمله شهرهایی است که مسافرت به آن ممنوع اعلام شده و نباید به فکر سفر به آن طی تعطیلات نوروز بود.

تور گرجستان

تور باکو

تور زمینی باکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش چندی پیش برای جلوگیری از گسترس ویروس کرونا در این جزیره از سازمان هواپیمایی کشور درخواست کمک کرد. سازمان هواپیمایی با این درخواست موافقت کرد تا دیگر هیچ فردی تا اطلاع ثانوی قادر به پرواز به این جزیره زیبا نباشد. از روز نوزدهم اسفند ماه، سفرها به کیش محدود شده و کیش‌ ایر فقط به اهالی و ساکنان این شهر سرویس‌دهی می‌کند.

 

تور استانبول

بر اساس آخرین آمار ویروس کرونا در کیش تا روز نوزدهم اسفند ماه، بیست و هفت نفر مبتلا به بیماری جدید در این جزیره پیدا شده است. از بین آن‌ها چهارده نفر مشکل جدی نداشته و بعد از توصیه‌های ایمنی، ترخیص شدند. متاسفانه چند روز پیش، از بین افراد بستری شده، یک نفر جانش را از دست داد.

 

این موضوع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش را به اعمال محدودیت به منظور سفر به این جزیره وادار کرد. از روز دوشنبه نوزدهم اسفند ماه، پروازهای کیش فقط از تهران، اصفهان، شیراز، بندرعباس و مشهد صورت گرفته و فقط برای رفت و آمد اهالی و ساکنان جزیره نام برده مورد استفاده قرار می‌گیرند. تاکید فراوان روی عدم فروش مجموعه‌ای بلیط به آژانس‌های مسافرتی برای برگزاری تورهای دست جمعی است.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

شفق قطبی چیست و در کدام کشورها می‌توان آن را تماشا کرد؟

شفق قطبی یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی به شمار می‌رود. با تماشای این پدیده غرق آن شده و از زل زدن به آسمان در تاریکی شب سیر نخواهید شد.

 

تور گرجستان

تور دبی

 

شفق قطبی را باید یک پدیده جوی دانست که سبب ظهور نورهای رنگی در آسمان شده و چهره‌ای خاص به آن می‌دهد. این پدیده بیشتر در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین بروز می‌کند. محل ایجاد شفق قطبی یونوسفر یعنی بالاترین لایه جو است. نام دیگر این پدیده نور قطب شمال است، چرا که با نزدیک شدن به قطب شما احتمال تماشای آن افزایش پیدا می‌کند. مردم ساکن در شهرهای شمالی کانادا، با وجود اجبار به تحمل سرمای بسیار زیاد، به صورت مستمر شفق قطبی را مشاهده می‌کنند! این نعمت بزرگی است!

 

تور استانبول

رقص ارواح نامی است که مردم کانادایی روی این پدیده طبیعی قرار داده‌اند. البته نور قطب شمال منحصر به قطب شمال نبوده و با نزدیک شدن به قطب جنوب نیز احتمال بروز آن وجود دارد، اما برای تماشای آن لزوما باید به جنوبی‌ترین عرض جغرافیایی بروید. در برخی کشورهای واقع در آمریکایی جنوبی و همچنین استرالیا، در برخی مواقع امکان تماشای شفق قطبی وجود دارد.

 

شفق قطبی

 

ارزیابی‌های دقیق دانشمندان نشان داد محل وقوع این پدیده، فاصله بین 300 الی 400 کیلومتری سطح زمین است. این پدیده به وسیله ذرات بارداری که از خورشید به سمت لایه‌های پایینی جو سیاره ما سرازیر شده‌اند، ایجاد می‌شود. با در نظر گرفتن دلیل علمی ایجاد شفق قطبی، آن‌ها باید فقط در دو قطب زمین قابل مشاهده باشند. با این حال در عرض‌های جغرافیایی میانی نیز شاهد بروز پدیده هستیم.

 

تور باکو

دانشمندان به طور دقیق، دلیل بروز این پدیده طبیعی و جوی را شرح داده‌اند، اما به طور خلاصه و قابل فهم برای عموم مردم باید گفت وقتی که ذرات باردار ساطع شده از سمت خورشید در میدان مغناطیسی کره زمین به دام می‌افتند، نتیجه، خود را به صورت رقصی از نور نشان خواهد داد. نکته بسیار جذاب درباره شفق قطبی همین رقص نور است، به طوری که ثابت نبوده و تحرک دارد.

 

تماشای شفق قطبی

هر مکانی که عرض مغناطیسی آن بالاتر از 55 درجه باشد، برای تماشای شفق قطبی مناسب است. نکته بسیار مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، نبود آلودگی نوری است. به همین دلیل برای دیدن شفق قطبی باید از شهر خارج شده و دل به طبیعت، جایی که منابع تولیدکننده نور مصنوعی مزاحم وجود ندارند، بروید. برای پی بردن به عرض جغرافیایی مناطق مختلفی به منظور یافتن بهترین مکان، از اطلاعات وب سایت  استفاده کنید.

 

شفق قطبی

 

در عرض‌های قطبی، شفق در آسمان تاریک ظاهر می‌شود. شب‌های بلند زمستانی زمانی مناسب برای تماشای پدیده یاد شده به شمار می‌روند، اما لزوما بهتر زمان نیستند. از نظر زمان، مارس (اسفند - فروردین) و سپتامبر (شهریور - میر) بهترین محسوب می‌شوند. طی این دو ماه، میدان مغناطیسی زمین اجازه می‌دهد ذرات خورشیدی بیشتری با اتمسفر سیاره ما تعامل برقرار کنند. با در نظر گرفتن پایین‌تر بودن دما در مناطق نزدیک به قطب شمال در سپتامبر در مقایسه با مارس، دیدن شفق قطبی در این ماه بیشتر توصیه می‌شود.

 

در ادامه بهترین مکان‌ها برای تماشای این پدیده زیبا را لیست می‌کنیم. در صورت فراهم شدن امکان سفر و دیدن شفق قطبی از نزدیک، زمان را به خوبی مدیریت کرده و کل شب را به عکاسی نپردازید. دراز کشیدن و زل زدن به آسمان، لذت وصف نشدنی حین ظهور نور قطب شمال دارد!

 

 

 

 

 

 

 

 

  • سرتاسر ایسلند
  • شهر فربنکس آلاسکای آمریکا
  • شهر یلونایف کانادا
  • شهر ترومسو نروژ
  • بخش‌های شمالی سوئد و فنلاند
  • گرینلند
  • تاسمانی و نیوزیلند

https://bisungasht.com/mag/aurora/



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1399 | نظرات ()