نوشته شده توسط : محبوبه

هزینه زندگی در استانبول

استانبول مقصدی محبوب برای افراد در سراسر جهان است. استانبول همچنین در مقایسه با سایر شهرهای اصلی اروپا مقصدی ارزان است. با ورود مهاجران به استانبول مشاهده می‌کنند که محل اقامت بزرگترین مسئله آن ها خواهد بود. نواحی مركزی شهر، نواحی اروپایی استانبول و خط ساحلی آسیا دارای با ارزشمند ترین املاك، اقامتگاه ها و خانه های گران قیمت هستند.

خرید ملک در ترکیه

در صورتی که قصد اقامت، خرید ملک در استانبول و یا قصد سفر با تور استانبول را دارید، بهتر است با هزینه زندگی در استانبول آشنایی لازمه را داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

در مقایسه با قیمت های بسیاری از شهرهای بزرگ جهان و اروپا، استانبول خیلی گران نیست اما نسبت به سایر مقاصد اتحادیه اروپا مانند لهستان، رومانی یا بلغارستان ممکن است کمی گران به نظر آید. استانبول همچنین در نظرسنجی هزینه زندگی در ژوئن 2019 در رتبه 154 از 208 شهر جهان قرار گرفت.

نظرسنجی هزینه زندگی یک نظرسنجی است که هزینه های بیش از 200 مورد را در مقایسه مانند هزینه های مسکن، حمل و نقل، غذا، لباس، کالاهای خانه، سرگرمی و سایر موارد اندازه گیری می‌کند. بنابراین به شما کمک می‌کند تا مقایسه ای بین دیگر شهرهای بزرگ جهان انجام دهید.

قیمت اقامت

قیمت اقامت در هر منطقه از محله تا فاصله ای از مرکز شهر متفاوت است. اما به هر حال اقامت در مناطق اصلی گردشگری و محله ها در قلب شهر بهتر خواهد بود، زیرا به راحتی می‌توانید انواع معاملات خانه را پیدا کنید. اگر برای یک بازدید کوتاه در استانبول هستید و هدف شما مهمانی، لذت بردن از شهر و ملاقات با افراد جدید است، می¬توانید یک اتاق خوابگاه یا تخت خواب را در یک اتاق مشترک برای چند روز در مرکز شهر اجاره کنید.

هزینه خوابگاه برای 2 بزرگسال حدود 20 یورو برای هر شب خواهد بود. برای یک هتل میان رده برای 2 بزرگسال شبی حدود 50 یورو خواهد بود. اگر یک آپارتمان اجاره کنید، باید ماه به ماه پرداخت کنید و قیمت متوسط ماهانه نیز در اطراف مناطق خواهد بود. شما می¬توانید یک اتاق خواب خوب در استانبول، در مرکز شهر از 275 یورو در ماه، سه خوابه از 500 یورو در ماه اجاره کنید.

هتل در استانبول

حمل و نقل عمومی

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ارزان ترین راه برای رفت و آمد در استانبول است. همچنین ایمن و راحت است. حمل و نقل عمومی استانبول شامل اتوبوس، مترو، اتوبوس مترو، تله کابین، تاکسی های مشترک، کشتی ها و اتوبوس های دریایی است.

سیستم حمل و نقل عمومی از سیستم تراموا و خطوط اتوبوس تشکیل شده است. با حدود 0.40 سنت می¬توانید روی هر تراموا یا اتوبوس سوار شوید. بلیط برای هر سواری، بدون در نظر گرفتن مسافت است برای مثال حتی تراموا 40 دقیقه ای تا فرودگاه آنتالیا 0.40 سنت است.

در استانبول سیستم اوبر در دسترس نمی‌باشد، اما در گوشه های هر خیابان یکسری جعبه های زرد رنگ تعبیه شده که با فشار دادن دکمه آن، تاکسی تا چند دقیقه بعد در محل شما حاضر می¬شود و با 4 یا 5 یورو شما را به هر نقطه ای از شهر می¬برد.

هزینه سفر با هواپیما بین شهری نیز بسیار ارزان است و تنها با 25 یورو می‌توانید بین شهر استانبول و آنتالیا سفر کنید.

استانبول کارت که کارت حمل و نقل عمومی استانبول است و به واسطه آن می‌توانید به کل وسایل حمل و نقل عمومی استانبول دسترسی داشته باشید. هزینه میانگین برای 40 سفر تک نفره چیزی حدود 22 یورو می‌شود.

وسایل حمل و نقل در استانبول

قیمت مواد غذایی

اگر قصد اقامت در هتل را دارید، برای هزینه کمتر بهتر است از غذاهای هتل صرفه نظر کنید چرا که نسبت به مرکز شهر بسیار گران تر هستند.

هزینه صبحانه خوب برای هر فرد چیزی حدود 3 تا 5 یورو خواهد بود. قیمت متوسط یک وعده غذایی سه وعده ای برای یک نفر در یک رستوران میان رده در وعده ناهار و شام حدود 7 یورو است. به عنوان یک جمع بندی می‌توان گفت شما به طور متوسط حدود 20 یورو در روز برای یک نفر صرف غذا و نوشیدنی خواهید کرد.

بعضی هزینه های مواد غذایی به شرح زیر می‌باشد.

- یک آب معدنی 1.5 لیتری قیمت حدود 2 لیر خواهد داشت.

- یک کیلوگرم برنج از 5 تا 15 لیر قیمت دارد.

- یک سانه تخم مرغ حدود 5 لیر قیمت دارد.

- قیمت یک کیلو گرم پنیر 20 لیر است.

- حداقل قیمت یک وعده غذا در یک رستوران ارزان 20 لیر خواهد بود.

- یک کیلوگرم سیب زمینی حدود 5 لیر قیمت دارد.

- قیمت یک کیلوگرم پیاز بین 3 تا 8 لیر خواهد بود.

- یک کیلوگرم موز 7 تا 15 لیر است.

- برای یک کیلوگرم سیب باید از 4 تا 8 لیر بپردازید.

- قیمت یک کیلوگرم پرتقال حدود 7 لیر می¬باشد.

- برای یک کیلوگرم گوشت باید 50 تا 80 لیر بپردازید.

- قیمت یک کیلوگرم مرغ حدود 25 یورو خواهد بود.

به طور کلی برای هر 10 روز برای هر نفر به 180 تا 200 یورو نیاز خواهید داشت.

قیمت اینترنت و تلفن

اگر فقط قصد برقراری تماس تلفنی را دارید و نیازی به اینترنت ندارید به شما سرویس pas as you go را پیشنهاد می‌کنیم که قیمتی حدود 10 یورو دارد.

اما اگر علاوه بر برقراری تماس به اینترنت نیز نیاز دارید، به شما سرویس prepaid را توصیه می¬کنیم و قیمت آن به صورت ماهانه حدود 28 یورو خواهد بود.

استانبول

هزینه بهداشت

هزینه آرایشگاه برای اصلاح مو چیزی بین 4 تا 6 دلار می‌باشد. همچنین هزینه بیمه سلامت به طور میانگین با توجه به شرکت بیمه کننده چیزی حدود 44 دلار خواهد بود.

تورم در استانبول

در سال 2020 میلادی تورم ثبت شده 14 درصد بوده که به احتمال زیاد این درصد برای سال 2021 به زیر 10 درصد می¬رسد. با کاهش تورم مسکن و حمل و نقل، قیمت مواد غذایی افزایش یافت.

حداقل حقوق دریافتی

در سال 2021 حداقل حقوق پرداختی توسط کارفرمایان مبلغ 2800 لیر بوده است که هزینه های بهداشت و درمان وبازنشستگی را نیز در برمی¬گیرد. در کل استانبول برای خریدهای روزانه، خورد و خوراک خدمات پزشکی و لباس و پوشاک و... در مقابل دیگر کشورها بسیار ارزان تر است. اما در هزینه های مانند کالاهای وارداتی، اتومبیل و سوخت، هزینه ها بسیار بیشتر می¬باشند.

هزینه قبوض در استانبول

برای مثال هزینه برق در استانبول برای یک ماه چیزی حدود 150 تا 180 لیر می‌شود یا هزینه آب مصرفی حدود 60 تا 80 لیر است که نسبت به کشور های دیگر مبلغ بسیار کمتری است. در طول مدت یک ماه هزینه استفاده از گاز شهری حدود 800 لیر است. معمولا هزینه تلفن و اینترنت با هم محاسبه می¬شوند که هزینه آن حدود 150 تا 200 لیر در ماه است که با توجه به رقابتی بودن شرکت های ارائه دهنده خدمات، قیمت ها متغیر خواهند بود.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

عمیق ترین استخر شنای جهان در دبی

دبی از شهرهای بزرگ و مهم کشور امارات متحده عربی است و پایتخت تجاری آن به حساب می‌آید. دبی امروزه با پیشرفت سریع و چشمگیر در دنیا به طور باور نکردنی مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است، به طوری که در سال 2007 میلادی جزو کشورهای پر بازدید جهان شناخته شد. این کشور یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در جهان به شمار می‌رود. دیدنی‌ها و تفریحات دبی در نوع خود بی‌ مانند و بی رقیب هستند و لحظات هیجان ‌انگیز و شادی را برای گردشگران مهیا می‌کند. بیشتر گردشگران به خاطر دیدنی ها و تنوع بسیار زیاد و  جذاب مراکز تفریحی و جاذبه هایش به این کشور سفر می کنند که شامل آسمان خراش ها، سالن های اسکی سرپوشیده، رستوران های معروف، مراکز خرید، شهر بازی های محصور کننده، پارک های آبی متنوع و بزرگ می‌شوند. این جاذبه ها سفری به یاد ماندنی و هیجان انگیز برای مسافران مهیا می‌کند. از جدیدترین مراکز تفریحی در دبی افتتاح بزرگ ترین استخر شنا و غواصی در جهان را می‌توان نام برد که در ادامه آن را به شما معرفی خواهیم کرد:

در میان جاذبه های ذکر شده دبی می‌خواهیم شما را با عمیق ترین استخر شنای جهان در دبی آشنا سازیم.

عمیق ترین استخر در دنیا با 60 مترعمق

دبی که به داشتن بزرگ ترین آسمان خراش و بزرگترین مرکز خرید مشهور است، با افتتاح عمیق ترین استخر غواصی در جهان مجددا این کار را انجام داد و سر زبان‌ها آمد. این استخر که در ندالشبای دبی واقع شده است 60 متر عمق دارد و 14 میلیون لیتر آب شیرین را در خود جای داده است. آب این استخر هر شش ساعت یک‌ بار از پالایه ‌های مخصوص عبور داده شده و آلودگی ‌زدایی می‌شود. عمیق ‌ترین استخر غواصی جهان که به ‌تازگی در دبی افتتاح شده است، تجربه ای متمایز، ماجراجویانه و کاملا جدیدی را در اختیار افراد می‌گذارد. طراحی این مجموعه خاطره ای به یاد ماندنی همرا با خدماتی شاخص برای همگان مهیا می‌کند.تور زمینی استانبول 

تصفیه مدرن آب استخر

از امکانات بی‌نظیر مجموعه «دیپ دایو دبی» می‌توان به سیستم‌های تصفیه آب مدرن و درجه یک اشاره کرد. جالب است بدانید که آب این استخر، هر ۶ ساعت یک‌بار از طریق گردش در سنگ‌های آتشفشانی سیلیکایی تصفیه می‌شود، یک فناوری پیشرفته فیلتراسیون به‌ همراه تصفیه آب از طریق اشعه ماورای بنفش که توسط سازمان ناسا توسعه یافته است.

 تور استانبول  تور دبی

 

 

  •  

استخر شنای حیرت‌ آور در دبی با عمق رکوردشکنانه ۶۰ متری که دارد حدود ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین را در خود نگهداری می‌کند که برابر با ۶ استخر شنای المپیک است. دمای آب در این استخر 86 درجه است، بنابراین شناگران نیازی به پوشیدن لباس بلند ضخیم ندارند. همچنین برای حفظ بهداشت هر شش ساعت یکبار آب از طریق سیستم فیلتر پیشرفته گردش می یابد.

تور باکو تور زمینی باکو

افتتاح عمیق ترین استخر در دنیا

این استخر که عمیق ترین استخر غواصی در جهان شناخته شده است، در تاریخ 27 ژوئن 2021 یعنی 6 ام تیر ماه سال 1400 در رکورهای جهانی گینس به ثبت رسید. به کار بردن سیستم روشنایی و صوتی بسیار پیشرفته این استخر باعث ایجاد فضاهای متفاوتی در این استخر شده است.  قرار گرفتن دوربین هایی زیرآب در اطراف استخر و وجود سیستم صوتی باعث شده تا پیام ها به غواصان منتقل شود، هم‌چنین این استخر برای کسب اطمینان از ایمنی و امنیت بیشتر غواصان با وجود 56 دوربین تجهز شده است و دارای پیشرفته‌ ترین و به روز ترین سیستم های صدا و روشنایی است. اکسپو دبی

محیطی استثنایی برای تمرین غواصان

برای افرادی که علاقه مند به غواصی اسکوبا و شیرجه آزاد هستند مجموعه «دیپ دایو دبی» با ایجاد محیطی استثنایی و کاملا امن باعث شده تا برای آموزش یا تمرین در هر سطحی می‌توانند به این استخر جدید بروند و از کسب تجربه ا‌ی منحصر به فرد نهایت استفاده را ببرند. دوره‌های تجربی و یا آموزشی این مجموعه به سه دسته کشف، غواصی و توسعه تقسیم می‌شوند، به همین ترتیب همه از افراد مبتدی تا غواصان فصلی می‌توانند از امکانات این مجموعه نهایت لذت را ببرند.

طراحی مجموعه دیپ دایو دبی

رستوران مجموعه دیپ دایو دبی در طبقات زیرین قرار گرفته و دارای یک چشم‌انداز بی‌مانند و رقابت ناپذیر از زیر آب است، به این ترتیب، مهمانان در حین غذا خوردن می‌توانند از تماشای فعالیت غواصان در استخر لذت ببرند. این مجموعه شبیه به یک صدف غول ‌پیکر طراحی شده است و علاوه بر دارا بودن استخر، دربردارنده یک فروشگاه غواصی، گیفت شاپ و یک رستوران با ۸۰ صندلی به ‌علاوه فضاهای متعددی برای برگزاری رویدادها، جلسه‌های رسمی و کنفرانس‌ها می‌شود. ولیعهد دبی ، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم ، جزو اولین مهمانان این مجموعه بود که ویدئویی از غواصی در استخر در شبکه های اجتماعی وی منتشر شد.

ویژگی های استخر مجموعه دیپ دایو دبی

مجموعه « دیپ دایو دبی » اجاره تجهیزات پیشرفته غواصی از برندهای مشهوری مانند هالکیون، اسکوبا پرو و فرث المنت را در برای  شرکت ‌کنندگان در تمام دوره‌های تجربی و آموزشی ممکن می‌سازد. به افرادی که گزینه غواصی‌ های دیسکاوری (Discovery Dives) را انتخاب می‌کنند، عکس‌ها و ویدئوهای زیرآبی دوربین‌ها به‌ طور رایگان داده می‌شود، البته بازدیدکنندگان با اجاره تجهیزات می‌توانند خودشان به عکاسی و فیلمبرداری در زیر آب بپردازند و تجربه‌ی جدیدی را به دست آورند. از خصوصیت های بی همتای استخر غواصی عظیم دیپ دایو دبی، به دارا بودن دو زیستگاه زیر آبی دارای محفظه‌های خشک در عمق ۶ و ۲۱ متری، یک سیستم صوتی و روشنایی پیشرفته برای ایجاد فضایی مفرح، ۱۶۴ چراغ در سراسر استخر و ۵۶ دوربین زیر آب می‌توان اشاره کرد که توانایی فیلمبرداری و ثبت فعالیت‌های زیرآبی در هر زاویه‌ای را دارد.

رکورد شکنی استخر عمیق لهستان

این مجموعه که به‌تازگی افتتاح شده، در حال حاضر، عنوان بزرگ‌ترین جاذبه زیرآبی جهان را به خود متعلق کرده است. این استخر که بیش از 196 فوت عمق دارد، بیش از 37 برابر یک فرد متوسط است و غلبه کرده بر DeepSpot لهستان که عمق 147 فوت دارد و به طور تقریبی از نظر اندازه  نصف استخر دبی است. افتتاح استخر مجموعه دیپ دایو دبی به رکوردداری یک‌ساله استخر عمیق لهستان ۴۵ متر عمق که تقریبا نصف استخر دبی بود پایان داد. این استخر حداقل چهار برابر بزرگ‌تر از هر استخر غواصی در جهان است و دمای میلیون‌ها لیتر آب آن، دمایی معادل ۳۰ درجه سانتی‌گراد دارد.

همانطور که اشاره شد طراحی این استخر به مانند یک شهر غرق شده است به به‌ شکل یک خیابان شهری متروکه و مشتمل گذرگاه طاق‌دار، آپارتمان و گاراژ است. این قسمت هیجان انگیزترین قسمت استخر است و غواصان در این استخر سفری ماجراجویانه به یک شهر متروکه در زیر آب را تجربه خواهند کرد و می‌توانند هیجانات و شگفتی ‌های بسیاری را در هر سطح از استخر کشف کنند.

برگزاری انواع میهمانی ها در مجموعه دیپ دایو دبی

این مجموعه گنجایش اجرای پذیرایی در محل برای حداکثر ۱۰۰ نفر را دارد و مکانی شگرف برای برگزاری انواع مراسم ها مانند عروسی، تولد و یا مراسم رونمایی از محصولات محسوب می‌شود. ورودی این مجموعه ۸۰۰ درهم معادل ۲۰۰ دلار تخمین زده شده است.

در صورتی که برنامه سفر به دبی را در لیست تفریحات تابستانی خود قرار داده‌اید، بازدید از این مکان شگفت انگیز و منحصر به ‌فرد را حتما تجربه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

عمیق ترین استخر شنای جهان در دبی

دبی از شهرهای بزرگ و مهم کشور امارات متحده عربی است و پایتخت تجاری آن به حساب می‌آید. دبی امروزه با پیشرفت سریع و چشمگیر در دنیا به طور باور نکردنی مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است، به طوری که در سال 2007 میلادی جزو کشورهای پر بازدید جهان شناخته شد. این کشور یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در جهان به شمار می‌رود. دیدنی‌ها و تفریحات دبی در نوع خود بی‌ مانند و بی رقیب هستند و لحظات هیجان ‌انگیز و شادی را برای گردشگران مهیا می‌کند. بیشتر گردشگران به خاطر دیدنی ها و تنوع بسیار زیاد و  جذاب مراکز تفریحی و جاذبه هایش به این کشور سفر می کنند که شامل آسمان خراش ها، سالن های اسکی سرپوشیده، رستوران های معروف، مراکز خرید، شهر بازی های محصور کننده، پارک های آبی متنوع و بزرگ می‌شوند. این جاذبه ها سفری به یاد ماندنی و هیجان انگیز برای مسافران مهیا می‌کند. از جدیدترین مراکز تفریحی در دبی افتتاح بزرگ ترین استخر شنا و غواصی در جهان را می‌توان نام برد که در ادامه آن را به شما معرفی خواهیم کرد:

در میان جاذبه های ذکر شده دبی می‌خواهیم شما را با عمیق ترین استخر شنای جهان در دبی آشنا سازیم.

عمیق ترین استخر در دنیا با 60 مترعمق

دبی که به داشتن بزرگ ترین آسمان خراش و بزرگترین مرکز خرید مشهور است، با افتتاح عمیق ترین استخر غواصی در جهان مجددا این کار را انجام داد و سر زبان‌ها آمد. این استخر که در ندالشبای دبی واقع شده است 60 متر عمق دارد و 14 میلیون لیتر آب شیرین را در خود جای داده است. آب این استخر هر شش ساعت یک‌ بار از پالایه ‌های مخصوص عبور داده شده و آلودگی ‌زدایی می‌شود. عمیق ‌ترین استخر غواصی جهان که به ‌تازگی در دبی افتتاح شده است، تجربه ای متمایز، ماجراجویانه و کاملا جدیدی را در اختیار افراد می‌گذارد. طراحی این مجموعه خاطره ای به یاد ماندنی همرا با خدماتی شاخص برای همگان مهیا می‌کند.تور زمینی استانبول 

تصفیه مدرن آب استخر

از امکانات بی‌نظیر مجموعه «دیپ دایو دبی» می‌توان به سیستم‌های تصفیه آب مدرن و درجه یک اشاره کرد. جالب است بدانید که آب این استخر، هر ۶ ساعت یک‌بار از طریق گردش در سنگ‌های آتشفشانی سیلیکایی تصفیه می‌شود، یک فناوری پیشرفته فیلتراسیون به‌ همراه تصفیه آب از طریق اشعه ماورای بنفش که توسط سازمان ناسا توسعه یافته است.

 تور استانبول  تور دبی

 

 

  •  

استخر شنای حیرت‌ آور در دبی با عمق رکوردشکنانه ۶۰ متری که دارد حدود ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین را در خود نگهداری می‌کند که برابر با ۶ استخر شنای المپیک است. دمای آب در این استخر 86 درجه است، بنابراین شناگران نیازی به پوشیدن لباس بلند ضخیم ندارند. همچنین برای حفظ بهداشت هر شش ساعت یکبار آب از طریق سیستم فیلتر پیشرفته گردش می یابد.

تور باکو تور زمینی باکو

افتتاح عمیق ترین استخر در دنیا

این استخر که عمیق ترین استخر غواصی در جهان شناخته شده است، در تاریخ 27 ژوئن 2021 یعنی 6 ام تیر ماه سال 1400 در رکورهای جهانی گینس به ثبت رسید. به کار بردن سیستم روشنایی و صوتی بسیار پیشرفته این استخر باعث ایجاد فضاهای متفاوتی در این استخر شده است.  قرار گرفتن دوربین هایی زیرآب در اطراف استخر و وجود سیستم صوتی باعث شده تا پیام ها به غواصان منتقل شود، هم‌چنین این استخر برای کسب اطمینان از ایمنی و امنیت بیشتر غواصان با وجود 56 دوربین تجهز شده است و دارای پیشرفته‌ ترین و به روز ترین سیستم های صدا و روشنایی است. اکسپو دبی

محیطی استثنایی برای تمرین غواصان

برای افرادی که علاقه مند به غواصی اسکوبا و شیرجه آزاد هستند مجموعه «دیپ دایو دبی» با ایجاد محیطی استثنایی و کاملا امن باعث شده تا برای آموزش یا تمرین در هر سطحی می‌توانند به این استخر جدید بروند و از کسب تجربه ا‌ی منحصر به فرد نهایت استفاده را ببرند. دوره‌های تجربی و یا آموزشی این مجموعه به سه دسته کشف، غواصی و توسعه تقسیم می‌شوند، به همین ترتیب همه از افراد مبتدی تا غواصان فصلی می‌توانند از امکانات این مجموعه نهایت لذت را ببرند.

طراحی مجموعه دیپ دایو دبی

رستوران مجموعه دیپ دایو دبی در طبقات زیرین قرار گرفته و دارای یک چشم‌انداز بی‌مانند و رقابت ناپذیر از زیر آب است، به این ترتیب، مهمانان در حین غذا خوردن می‌توانند از تماشای فعالیت غواصان در استخر لذت ببرند. این مجموعه شبیه به یک صدف غول ‌پیکر طراحی شده است و علاوه بر دارا بودن استخر، دربردارنده یک فروشگاه غواصی، گیفت شاپ و یک رستوران با ۸۰ صندلی به ‌علاوه فضاهای متعددی برای برگزاری رویدادها، جلسه‌های رسمی و کنفرانس‌ها می‌شود. ولیعهد دبی ، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم ، جزو اولین مهمانان این مجموعه بود که ویدئویی از غواصی در استخر در شبکه های اجتماعی وی منتشر شد.

ویژگی های استخر مجموعه دیپ دایو دبی

مجموعه « دیپ دایو دبی » اجاره تجهیزات پیشرفته غواصی از برندهای مشهوری مانند هالکیون، اسکوبا پرو و فرث المنت را در برای  شرکت ‌کنندگان در تمام دوره‌های تجربی و آموزشی ممکن می‌سازد. به افرادی که گزینه غواصی‌ های دیسکاوری (Discovery Dives) را انتخاب می‌کنند، عکس‌ها و ویدئوهای زیرآبی دوربین‌ها به‌ طور رایگان داده می‌شود، البته بازدیدکنندگان با اجاره تجهیزات می‌توانند خودشان به عکاسی و فیلمبرداری در زیر آب بپردازند و تجربه‌ی جدیدی را به دست آورند. از خصوصیت های بی همتای استخر غواصی عظیم دیپ دایو دبی، به دارا بودن دو زیستگاه زیر آبی دارای محفظه‌های خشک در عمق ۶ و ۲۱ متری، یک سیستم صوتی و روشنایی پیشرفته برای ایجاد فضایی مفرح، ۱۶۴ چراغ در سراسر استخر و ۵۶ دوربین زیر آب می‌توان اشاره کرد که توانایی فیلمبرداری و ثبت فعالیت‌های زیرآبی در هر زاویه‌ای را دارد.

رکورد شکنی استخر عمیق لهستان

این مجموعه که به‌تازگی افتتاح شده، در حال حاضر، عنوان بزرگ‌ترین جاذبه زیرآبی جهان را به خود متعلق کرده است. این استخر که بیش از 196 فوت عمق دارد، بیش از 37 برابر یک فرد متوسط است و غلبه کرده بر DeepSpot لهستان که عمق 147 فوت دارد و به طور تقریبی از نظر اندازه  نصف استخر دبی است. افتتاح استخر مجموعه دیپ دایو دبی به رکوردداری یک‌ساله استخر عمیق لهستان ۴۵ متر عمق که تقریبا نصف استخر دبی بود پایان داد. این استخر حداقل چهار برابر بزرگ‌تر از هر استخر غواصی در جهان است و دمای میلیون‌ها لیتر آب آن، دمایی معادل ۳۰ درجه سانتی‌گراد دارد.

همانطور که اشاره شد طراحی این استخر به مانند یک شهر غرق شده است به به‌ شکل یک خیابان شهری متروکه و مشتمل گذرگاه طاق‌دار، آپارتمان و گاراژ است. این قسمت هیجان انگیزترین قسمت استخر است و غواصان در این استخر سفری ماجراجویانه به یک شهر متروکه در زیر آب را تجربه خواهند کرد و می‌توانند هیجانات و شگفتی ‌های بسیاری را در هر سطح از استخر کشف کنند.

برگزاری انواع میهمانی ها در مجموعه دیپ دایو دبی

این مجموعه گنجایش اجرای پذیرایی در محل برای حداکثر ۱۰۰ نفر را دارد و مکانی شگرف برای برگزاری انواع مراسم ها مانند عروسی، تولد و یا مراسم رونمایی از محصولات محسوب می‌شود. ورودی این مجموعه ۸۰۰ درهم معادل ۲۰۰ دلار تخمین زده شده است.

در صورتی که برنامه سفر به دبی را در لیست تفریحات تابستانی خود قرار داده‌اید، بازدید از این مکان شگفت انگیز و منحصر به ‌فرد را حتما تجربه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محبوبه

عمیق ترین استخر شنای جهان در دبی

دبی از شهرهای بزرگ و مهم کشور امارات متحده عربی است و پایتخت تجاری آن به حساب می‌آید. دبی امروزه با پیشرفت سریع و چشمگیر در دنیا به طور باور نکردنی مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است، به طوری که در سال 2007 میلادی جزو کشورهای پر بازدید جهان شناخته شد. این کشور یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در جهان به شمار می‌رود. دیدنی‌ها و تفریحات دبی در نوع خود بی‌ مانند و بی رقیب هستند و لحظات هیجان ‌انگیز و شادی را برای گردشگران مهیا می‌کند. بیشتر گردشگران به خاطر دیدنی ها و تنوع بسیار زیاد و  جذاب مراکز تفریحی و جاذبه هایش به این کشور سفر می کنند که شامل آسمان خراش ها، سالن های اسکی سرپوشیده، رستوران های معروف، مراکز خرید، شهر بازی های محصور کننده، پارک های آبی متنوع و بزرگ می‌شوند. این جاذبه ها سفری به یاد ماندنی و هیجان انگیز برای مسافران مهیا می‌کند. از جدیدترین مراکز تفریحی در دبی افتتاح بزرگ ترین استخر شنا و غواصی در جهان را می‌توان نام برد که در ادامه آن را به شما معرفی خواهیم کرد:

در میان جاذبه های ذکر شده دبی می‌خواهیم شما را با عمیق ترین استخر شنای جهان در دبی آشنا سازیم.

عمیق ترین استخر در دنیا با 60 مترعمق

دبی که به داشتن بزرگ ترین آسمان خراش و بزرگترین مرکز خرید مشهور است، با افتتاح عمیق ترین استخر غواصی در جهان مجددا این کار را انجام داد و سر زبان‌ها آمد. این استخر که در ندالشبای دبی واقع شده است 60 متر عمق دارد و 14 میلیون لیتر آب شیرین را در خود جای داده است. آب این استخر هر شش ساعت یک‌ بار از پالایه ‌های مخصوص عبور داده شده و آلودگی ‌زدایی می‌شود. عمیق ‌ترین استخر غواصی جهان که به ‌تازگی در دبی افتتاح شده است، تجربه ای متمایز، ماجراجویانه و کاملا جدیدی را در اختیار افراد می‌گذارد. طراحی این مجموعه خاطره ای به یاد ماندنی همرا با خدماتی شاخص برای همگان مهیا می‌کند.تور زمینی استانبول 

تصفیه مدرن آب استخر

از امکانات بی‌نظیر مجموعه «دیپ دایو دبی» می‌توان به سیستم‌های تصفیه آب مدرن و درجه یک اشاره کرد. جالب است بدانید که آب این استخر، هر ۶ ساعت یک‌بار از طریق گردش در سنگ‌های آتشفشانی سیلیکایی تصفیه می‌شود، یک فناوری پیشرفته فیلتراسیون به‌ همراه تصفیه آب از طریق اشعه ماورای بنفش که توسط سازمان ناسا توسعه یافته است.

 تور استانبول  تور دبی

 

 

  •  

استخر شنای حیرت‌ آور در دبی با عمق رکوردشکنانه ۶۰ متری که دارد حدود ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین را در خود نگهداری می‌کند که برابر با ۶ استخر شنای المپیک است. دمای آب در این استخر 86 درجه است، بنابراین شناگران نیازی به پوشیدن لباس بلند ضخیم ندارند. همچنین برای حفظ بهداشت هر شش ساعت یکبار آب از طریق سیستم فیلتر پیشرفته گردش می یابد.

تور باکو تور زمینی باکو

افتتاح عمیق ترین استخر در دنیا

این استخر که عمیق ترین استخر غواصی در جهان شناخته شده است، در تاریخ 27 ژوئن 2021 یعنی 6 ام تیر ماه سال 1400 در رکورهای جهانی گینس به ثبت رسید. به کار بردن سیستم روشنایی و صوتی بسیار پیشرفته این استخر باعث ایجاد فضاهای متفاوتی در این استخر شده است.  قرار گرفتن دوربین هایی زیرآب در اطراف استخر و وجود سیستم صوتی باعث شده تا پیام ها به غواصان منتقل شود، هم‌چنین این استخر برای کسب اطمینان از ایمنی و امنیت بیشتر غواصان با وجود 56 دوربین تجهز شده است و دارای پیشرفته‌ ترین و به روز ترین سیستم های صدا و روشنایی است. اکسپو دبی

محیطی استثنایی برای تمرین غواصان

برای افرادی که علاقه مند به غواصی اسکوبا و شیرجه آزاد هستند مجموعه «دیپ دایو دبی» با ایجاد محیطی استثنایی و کاملا امن باعث شده تا برای آموزش یا تمرین در هر سطحی می‌توانند به این استخر جدید بروند و از کسب تجربه ا‌ی منحصر به فرد نهایت استفاده را ببرند. دوره‌های تجربی و یا آموزشی این مجموعه به سه دسته کشف، غواصی و توسعه تقسیم می‌شوند، به همین ترتیب همه از افراد مبتدی تا غواصان فصلی می‌توانند از امکانات این مجموعه نهایت لذت را ببرند.

طراحی مجموعه دیپ دایو دبی

رستوران مجموعه دیپ دایو دبی در طبقات زیرین قرار گرفته و دارای یک چشم‌انداز بی‌مانند و رقابت ناپذیر از زیر آب است، به این ترتیب، مهمانان در حین غذا خوردن می‌توانند از تماشای فعالیت غواصان در استخر لذت ببرند. این مجموعه شبیه به یک صدف غول ‌پیکر طراحی شده است و علاوه بر دارا بودن استخر، دربردارنده یک فروشگاه غواصی، گیفت شاپ و یک رستوران با ۸۰ صندلی به ‌علاوه فضاهای متعددی برای برگزاری رویدادها، جلسه‌های رسمی و کنفرانس‌ها می‌شود. ولیعهد دبی ، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم ، جزو اولین مهمانان این مجموعه بود که ویدئویی از غواصی در استخر در شبکه های اجتماعی وی منتشر شد.

ویژگی های استخر مجموعه دیپ دایو دبی

مجموعه « دیپ دایو دبی » اجاره تجهیزات پیشرفته غواصی از برندهای مشهوری مانند هالکیون، اسکوبا پرو و فرث المنت را در برای  شرکت ‌کنندگان در تمام دوره‌های تجربی و آموزشی ممکن می‌سازد. به افرادی که گزینه غواصی‌ های دیسکاوری (Discovery Dives) را انتخاب می‌کنند، عکس‌ها و ویدئوهای زیرآبی دوربین‌ها به‌ طور رایگان داده می‌شود، البته بازدیدکنندگان با اجاره تجهیزات می‌توانند خودشان به عکاسی و فیلمبرداری در زیر آب بپردازند و تجربه‌ی جدیدی را به دست آورند. از خصوصیت های بی همتای استخر غواصی عظیم دیپ دایو دبی، به دارا بودن دو زیستگاه زیر آبی دارای محفظه‌های خشک در عمق ۶ و ۲۱ متری، یک سیستم صوتی و روشنایی پیشرفته برای ایجاد فضایی مفرح، ۱۶۴ چراغ در سراسر استخر و ۵۶ دوربین زیر آب می‌توان اشاره کرد که توانایی فیلمبرداری و ثبت فعالیت‌های زیرآبی در هر زاویه‌ای را دارد.

رکورد شکنی استخر عمیق لهستان

این مجموعه که به‌تازگی افتتاح شده، در حال حاضر، عنوان بزرگ‌ترین جاذبه زیرآبی جهان را به خود متعلق کرده است. این استخر که بیش از 196 فوت عمق دارد، بیش از 37 برابر یک فرد متوسط است و غلبه کرده بر DeepSpot لهستان که عمق 147 فوت دارد و به طور تقریبی از نظر اندازه  نصف استخر دبی است. افتتاح استخر مجموعه دیپ دایو دبی به رکوردداری یک‌ساله استخر عمیق لهستان ۴۵ متر عمق که تقریبا نصف استخر دبی بود پایان داد. این استخر حداقل چهار برابر بزرگ‌تر از هر استخر غواصی در جهان است و دمای میلیون‌ها لیتر آب آن، دمایی معادل ۳۰ درجه سانتی‌گراد دارد.

همانطور که اشاره شد طراحی این استخر به مانند یک شهر غرق شده است به به‌ شکل یک خیابان شهری متروکه و مشتمل گذرگاه طاق‌دار، آپارتمان و گاراژ است. این قسمت هیجان انگیزترین قسمت استخر است و غواصان در این استخر سفری ماجراجویانه به یک شهر متروکه در زیر آب را تجربه خواهند کرد و می‌توانند هیجانات و شگفتی ‌های بسیاری را در هر سطح از استخر کشف کنند.

برگزاری انواع میهمانی ها در مجموعه دیپ دایو دبی

این مجموعه گنجایش اجرای پذیرایی در محل برای حداکثر ۱۰۰ نفر را دارد و مکانی شگرف برای برگزاری انواع مراسم ها مانند عروسی، تولد و یا مراسم رونمایی از محصولات محسوب می‌شود. ورودی این مجموعه ۸۰۰ درهم معادل ۲۰۰ دلار تخمین زده شده است.

در صورتی که برنامه سفر به دبی را در لیست تفریحات تابستانی خود قرار داده‌اید، بازدید از این مکان شگفت انگیز و منحصر به ‌فرد را حتما تجربه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()